تصویر

در سوئیس مجموعأ ۵ هزار و ۸۹۰ نامه برای سی‌پی‌تی ارسال شد

در سوئيس در چارچوب کمپین ارسال نامه برای سی‌پی‌تی علیه انزوای امرالی، که از سوی جنبش زنان کورد در اروپا آغاز شده است، مجموعأ ۵ هزار و ۸۹۰ نامه ارسال شده است.

کمپین ارسال نامه برای سی‌پی‌تی

کنش‌هایی که در سوئیس در چارچوب کمپین ارسال نامه برای کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) از سوی جنبش زنان کورد در اروپا برای پایان دادن به نظام انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده بود، در شهر برن به پایان رسید. در چارچوب این کمپین مجموعأ ۵ هزار و ۸۹۰ نامه ارسال شد.

اعضای مجلس زنان شهید برژین زندا که در مقابل پستخانه مرکزی شهر برن گردهم آمده بودند، صدها نامه برای سی‌پی‌تی ارسال کردند.

زنان گفتند‌: ‌«تا زمانیکه نظام شکنجه علیه رهبر آپو به پایان نرسد، هرکاری که از دست ما برآید انجام خواهیم داد.‌»

به عنوان مجلس زنان شهید برژین زندا، سعادت کوران چنین گفت‌: ‌«ما مجلس زنان شهید برژين زندا امروز در برن ۶۶۰ نامه برای سی‌پی‌تی ارسال می‌کنیم. سراسر جهان این را می‌داند که زمانیکه مسئله خلق کورد باشد،‌ سی‌پی‌تی بازی سه میمون ‌(خود را کور، کَر و لال وانمود کردن) در می‌آورد. کسانیکه در امرالی قبل از همه در امرالی از رهبر ما استقبال کردند آنان بودند، اما چرا امروز سکوت کردند‌؟ فراخوان ما اینست‌؛ یا قوانین حقوق خود را به اجرا درآورید یا بگویید که ما کمیته منع شکنجه نیستیم و با دولت ترکیه که دستش به خون کوردها آلوده است، خلق کورد را به قتل می‌رسانیم. ما دیگر این امر را نمی‌پذیریم. مبارزه ما تا به آخر ادامه خواهد داشت. ما خلق کوردستان را فرامی‌خوانیم که پیرامون رهبر آپو متحد شوند. آزادی رهبر ما، آزادی خلق کورد است.‌»

در سوئیس کمپین ارسال نامه برای سی‌پی‌تی به پایان رسید، زنان کورد در انگلیس فردا این کمپین را ادامه خواهند داد.