تصویر

در زوریخ ۱۲مین سالگرد انقلاب روژاوا جشن گرفته شد

در زوریخ ۱۲مین سالگرد انقلاب روژاوا پیروز شد. در این کنش فراخوان حفاظت از انقلاب روژاوا داده شد و احزب و نهادهای سیاسی هر ۴ بخش کوردستان فراخوانده شدند که علیه اشغالگری و خیانت علیه باشور کوردستان ایستادگی کنند.

سالگرد انقلاب روژاوا

در شهر کولتن کانتون زوریخ کشور سوئیس به مناسبت ۱۲مین سالگرد انقلاب روژاوا ۱۹ جولای، یک جشن برگزار شد. در جشنی که از سوی جمعیت فرهنگ روژاوا در سوئیس سازماندهی شده بود، نمایندگان بسیاری از نهادها و افراد بسیاری در آن شرکت کردند.

این جشن با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا آغاز شد. ریاست مشترک جمعیت فرهنگ روژاوا، علی عمر به مبارزان ی‌پ‌ژ، ی‌پ‌گ و ق‌س‌د که مهر خود را بر این انقلاب حک کردند درود فرستاد و گفت که انقلاب روژاوا، انقلاب خلق‌هاو زنان است.

سیاستمدار موسا فاریس‌اوغوللاری بیان کرد که انقلاب روژاوا در تمام جهان،‌ بازتاب یافت. فاریس‌اغوللاری اعلام کرد که علیه مناطق باشور کوردستان حمله‌ای اشغالگرانه وجود دارد و گفت‌: ‌«خط خیانت در هر ۴ پارچه کوردستان بسیار پیش رفته است. دولت ترکیه هرگز نتوانسته بود که به کوهستان‌های کوردستان بیاید. اما خط خیانت برای اشغالگران پیشقدمی می‌کند. باید احزاب و نهادهای سیاسی در ۴ بخش کوردستان علیه این اشغالگری موضع‌گیری کنند.‌»

عضو کمیته روابط خارجی پ‌ی‌د، فواد عمر نیز اعلام کرد که اکنون در ۱۰۱مین سالگرد پیمان‌نامه لوزان بسر می‌بریم و گفت‌:‌‌ ‌«‌با شکست دادن دولت ترکیه در باشور،‌ این پیمان‌نامه لوزان هم شکست خواهد خورد. ما باید در هر عرصه‌ای علیه دولت اشغالگر ترکیه مبارزه کنیم. تنها به این شکل ما می‌توانیم انقلاب روژاوا محافظت کنیم.»

جشن با آوازهای کوردی هنرمند، کاوا اورمیه تا به پاسی از شب ادامه داشت.