فراخوان برای جامعه‌ی کورد مقیم بریتانیا و همه آزادیخواهان و کوردهای ساکن لندن

در راستای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان  روژآوای کوردستان تجمعی در مقابل سفارت روسیه در لندن برگزار می‌شود.

سازمان‌های جمعیت خلق کورد در لندن، جمعیت زنان ژیان و جمعیت جوانان انقلابی در بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای از همه جامعه‌ی کورد در بریتانیا و لندن درخواست نمودند تا در تجمع روز جمعه در مقابل سفارت روسیه برای درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع در روژآوای کوردستان بر روی جنگنده‌های دولت اشغالگر ترکیه شرکت نمایند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

" حکومت‌های سرکوب‌گر امپریالیستی جهان روزبه‌روز انقلاب روژآوا و دستاوردهای‌اش را بیشتر تهدید کرده و ناامنی و عدم ثبات در کوردستان و خاورمیانه ایجاد می‌کنند و به آن ادامه می‌دهند. برای این منظور دولت اشغالگر ترکیه را موظف کرده و هرگونه فرصتی در اختیارش قرار دادند تا با جنبش آزادی‌خواهی خلق کورد مقابله کند. در مقابل آن‌ها نیز گریلاهای آزاد کوردستان، دولت اشغالگر ترکیه را ناامید کرده و پیروزی‌های تاریخی در زاپ، متینا و آواشین به دست آورده‌اند.

آمریکا و روسیه همراه با ابرقدرت‌های بین‌المللی دیگر که نقشی قابل‌توجه در شرایط منطقه‌ دارند، با پشتیبانی و همکاری‌های بی‌شمار نظامی دولت ترکیه از راه ائتلاف ناتو به شیوه‌ای غیرشفاف ترافیک دیپلماتیک را با آنکارا آغاز کرده و از راه سازمان‌های بین‌المللی برای منافع  امپریالیستی خود تلاش می‌کنند. علی رغم اینها نیز، مبارزان آزادی جنبش آزادی کوردستان و خلق کورد در کوردستان سربلندانه مبارزه کرده و مقاومت می‌کنند. علی‌رغم سکوت جامعه بین‌المللی در مقابل این‌گونه سیاست‌های قتل‌عام‌گرانه و سرکوب و هدف قرار دادن کودکان و شهروندان و زنان در حملات وحشیانه فاشیستی، دولت ترکیه برای مشروعیت بخشیدن به سیاست‌های خود ازهر لحاظ تلاش می‌کند.

از طرف دیگر روسیه که خود را در جنگی سرد  با ابرقدرت‌های اروپا و ناتو در بحران اوکراین می‌بیند، به دادن چراغ سبز به فاشیسم دولت ترکیه ادامه داده و به‌طور مداوم آسمان روژآوا را برای ترکیه باز کرده و روزانه قتل‌عام های بسیاری در روژآوای کوردستان انجام می‌شود.

بر این اساس از جامعه کوردها و دوستان خلق کورد و غمخواران آزادی درخواست می‌نماییم تا به‌طور گسترده در تجمع برای دفاع از روژآوا و انقلاب کوردستان در مقابل کنسولگری روسیه در روز جمعه ساعت ۲ بعداز ظهر شرکت نمایند تا از مسکو درخواست شود تا منطقه‌ی پرواز ممنوع در شمال و شرق سوریه ایجاد شود. هم‌زمان مانع سیاست توسعه‌طلبانه دولت ترکیه در کوردستان شده و به سکوت جامعه بین‌المللی در مقابل این قتل‌عام‌های بی‌شمار مردم بی‌گناه به وسیله حکومت اردوغان پایان داده شود."

زمان و مکان تجمع: ساعت ١۴ روز جمعه ٢۶ آگوست ٢٠٢٢- خیابان گلاستر، پارک کاخ کینسگتون، لندن