تصویر

فراخوان برای جشنواره ملی فرهنگ کوردی علیه انزوا و اشغال

فدراسیون جامعه دموکراتیک کورد-کاوا (FCDK-KAWA) خواستار برگزاری سی و دومین جشنواره ملی فرهنگ کوردی علیه انزوا و حملات اشغالگری شد.

فدراسیون جامعه دموکراتیک کورد-کاوا (FCDK-KAWA) همه را به شرکت در سی و دومین جشنواره ملی فرهنگ کوردی دعوت کرد که در تاریخ ۲۱ سپتامبر در راب‌استوک‌پارک (Rabstockpark) فرانکفورت برگزار می‌شود.

در بیانیه‌ای که توسط محمد چوبان، رئیس مشترک فدراسیون منتشر شد، آمده است:

«ما امسال سی و دومین جشنواره ملی فرهنگ کوردی را با شعار شکستن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد و تضمین آزادی جسمانی وی و موقعیت سیاسی برای کوردستان جشن خواهیم گرفت. ما همه مردم خود را به اینجا دعوت می‌کنیم. دولت ترکیه به ویژه آک‌پ-م‌ه‌پ برای حفظ قدرت خود می‌خواهد کوردها را نابود کند. ما کوردهایی که در اروپا بسر می‌بریم به راحتی می‌توانیم از این امر جلوگیری کنیم.»

چوبان با بیان اینکه همه دولت‌ها مردم کورد را هدف قرار می‌دهند، اما مبارزه به تدریج در حال افزایش است، گفت: «حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ، حمایت حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) خیانتکار را دریافت کرده تا عمر خود را طولانی کند. اما مبارزه برای آزادی به آن اجازه نمی‌دهد. ما نیز در این رابطه نمی‌خواهیم اجازه دهیم و نخواهیم داد. به‌ویژه ما که در اروپا بسر می‌بریم اجازه نخواهیم داد. ما کوردهای در اروپا می‌توانیم صدا و گوش همه کوردها و همه مبارزان آزادی باشیم.»

چوبان تصریح کرد:

«ما از همه مردم خود دعوت می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا سی و دومین جشنواره ملی فرهنگ کوردی را برگزار کنیم که در ۲۱ سپتامبر در پارک فرانکفورت راب‌استوک آن را جشن خواهیم گرفت. تمام تدارکات ما تکمیل شده است. ما فقط در ۲۱ سپتامبر در فرانکفورت منتظر مردم، دوستان، کودکان، سالمندان، زنان و جوانان خود هستیم.»

بیایید از رهبری و خودمان صیانت کنیم

کریمه بارچین، رئیس مشترک فدراسیون جامعه دموکراتیک کورد-کاوا (FCDK-KAWA) هم گفت:

«ما در سی و دومین جشنواره خود که امسال در فرانکفورت برگزار می‌شود، از مردم‌مان در اروپا، به ویژه زنان، کودکان و جوانان می‌خواهیم که در این رخداد مشارکت کنند تا انزوای تشدید شده بر رهبری شکسته شود. وقتی امروز به آن نگاه می‌کنیم، دولت اشغالگر و فاشیست ترکیه با تمام امکانات به فرهنگ، زبان، رقص و پایکوبی و نوشته‌های ما در کوردستان حمله می‌کند. این فراخوان ما به مردم کورد است، فراخوان ما به مردم ما در اروپا این است، ما باید در این جشنواره شرکت کنیم. بیایید در جشنواره شرکت کنیم تا از رهبرمان و خودمان در برابر دولت ترکیه، حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ قاتل و شرکای آنها و خیانت حزب دمکرات کوردستان، صیانت کنیم.»