تصویر

فراخوان جوانان بین‌المللی برای شرکت در راهپیمایی طولانی

جوانان انترناسیونالیست که از کوه‌های آلپ سوئیس صعود می‌کنند، خواهان شرکت در «راهپیمایی طولانی» برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

جوانان انترناسیونالیستی که به کوه‌های آلپ سوئیس صعود کردند، همه را به شرکت در راهپیمایی طولانی شدند که بین روزهای ۱۵ تا ۲۰ سپتامبر برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ایالت نوردراین وستفالن آلمان (NRW) برگزار می‌شود، فراخواندند. در این بیانیه خاطرنشان شد که نجات از محیط آشفته دنیای امروز در پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نهفته است.

«تولد دوباره با ایده‌های رهبر آپو ممکن است»

در این بیانیه پیام‌های زیر آمده است:

«آنچه ما به عنوان جوان امروز در سراسر جهان می‌بینیم، جهانی است که در هرج و مرج کامل قرار دارد. جنگ با محوریت خاورمیانه نه تنها جنگ بین دولت‌ها، بلکه جنگی علیه جوامع است. ما این را در ایران علیه زنان می‌بینیم. این را در صدها اعدام، در سیاست نسل‌کشی علیه مردمی که علیه فاشیسم و ​​اشغالگری در کوردستان می‌جنگند و در همان سیاست نسل‌کشی علیه مردم در فلسطین می‌بینیم. این جنگ که اکنون گسترش یافته است؛ در بسیاری از نقاط جهان، جنگی است که هر روز وحشیانه‌تر می‌شود. فراتر از آن، حملات سرمایه‌داری به جوانان قوی‌تر می‌شود و آنها می‌خواهند قدرت دموکراتیک و انقلابی جوانان را از بین ببرند. اما ما همچنین معتقدیم که می‌توانیم راه‌هایی برای تولد دوباره در این دوران هرج و مرج بزرگ پیدا کنیم. به همین دلیل ما این فرصت را در آزادی جسمانی رهبر آپو به عنوان راه‌حلی دموکراتیک برای مسئله کورد و راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای خاورمیانه می‌بینیم.»

«باید موضع شفافی در برابر دولت ترکیه اتخاذ شود»

موضع‌گیری روشن علیه رژیم‌های فاشیستی مانند دولت ترکیه به معنای رهایی زنان و کل جامعه از زنجیر مردسالاری و ذهنیت دولت‌گرایی است. و در عین حال به معنای مبارزه برای ایده جدیدی از تعادل زیست‌محیطی است. بر این اساس، ما جوانان فرانسه و ایتالیا که در مسیر پارتیزان‌های خود گام برمی‌داریم، از شما دعوت می‌کنیم به راهپیمایی طولانی که توسط کوردها و انترناسیونالیست‌ها سازماندهی شده است، که بین ۱۵ تا ۲۲ سپتامبر در آلمان برگزار می‌شود، بپیوندید! ما به جوانانی که در کوردستان علیه فاشیسم مبارزه می‌کنند درود می‌فرستیم! ما به دانش‌آموزان بنگلادشی که علیه ظلم مبارزه می‌کنند درود می‌فرستیم! ما به جوانانی در سراسر جهان که علیه مردسالاری، استعمار و برای دموکراسی و آزادی مبارزه می‌کنند، درود می‌فرستیم. در عین حال به مبارزه عبدالله اوجالان در سخت‌ترین شرایط انزوا درود می‌فرستیم و با این روحیه می‌گوییم که ما با جوانی شروع کردیم و با جوانی موفق خواهیم شد!»