فراخوان ک‌ج‌د‌ک-اروپا برای شرکت در جشنواره

ک‌ج‌د‌ک-اروپا همه کوردهای ساکن در اروپا را به مشارکت در جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی که در ۲۱ سپتامبر در فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود دعوت کرد.

جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی

ک‌ج‌د‌ک-اروپا با تاکید بر اینکه جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی به عنوان یک جشنواره ملی و فرهنگی موضعی ملی در برابر استعمار ارائه و پیامی را به همه ارسال می‌کند، از همه کوردها دعوت کرد تا با لباس‌ها و رنگ‌های ملی خود به فرانکفورت بیایند.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی در تاریخ ۲۱ سپتامبر در فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود. از کوردها و دوستانشان به ویژه در آلمان، شمال فرانسه، اتریش، سوئیس، هلند و بلژیک انتظار می‌رود که مشارکت فشرده داشته باشند. ک‌ج‌د‌ک-اروپا همچنین بیانیه‌ای مکتوب درباره این جشنواره که در دوره‌ای تاریخی برگزار می‌شود که حملات نسل‌کشی افزایش یافته است، ارائه کرد.

در دوره‌ای که حتی رقص و پابکوبی‌ها ممنوع شده است

در این بیانیه خاطرنشان شده است که مردم کورد که بهای گزافی علیه نسل‌کشی فیزیکی، فرهنگی و تاریخی کوردستان پرداختند، نه تنها ارزش‌ها و فرهنگ ملی خود را حفظ کردند، بلکه برای تحقق بخشیدن آرمان‌های آزادی‌شان مبارزه بزرگی کردند، گفته شده است: «در دوره‌ای که رقص و پایکوبی‌های ما ممنوع شده است و در برابر حرف زدن و آواز خواندن به زبان کوردی تحمل وجود ندارد، مردم کورد از فرهنگ و تاریخ خود در برابر ذهنیت فاشیست، نژادپرست و مونیست محافظت می‌کنند و بیش از پیش از آن صیانت می‌کنند.»

هر مکانی را به میدان مبارزه تبدیل می‌کنند

در این بیانیه تاکید شده است که مردم کورد گرفتار در چنگال نسل‌کشی، به یمن تلاش‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که رهبر رستاخیز و دوباره زیستن است، از میراث تاریخی، سرزمین و فرهنگ خود صیانت کردند و برای یک زندگی آزاد متحد شدند و آمده است: «مردم کورد و دوستانشان با متحد شدن حول پارادایم رهبر آپو علیه دولت نسل‌کش ترکیه که از این موضع ملی شگفت‌زده شده و غیرنظامیان را با قتل‌عام، نژادپرستی و انواع روش‌ها هدف قرار می‌دهد، همچنان هر مکان را به میدان مبارزه تبدیل می‌کنند.»

هم واکنشی ملی و هم سیاسی

در این بیانیه که گفته شده است کوردها و دوستانشان که از تمام کشورها و شهرهای اروپایی به سی و دومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی می‌آیند، هم واکنش‌های سیاسی و هم ملی خود را آشکار خواهند کرد؛ در این بیانیه که آزادی جسمانی رهبر خلق کورد فریاد زده خواهد شد، اینگونه ادامه یافته است: «جشنواره با برنامه غنی فرهنگی و هنری و سخنرانانی از چهار بخش کوردستان، به عنوان یک جشنواره ملی و فرهنگی و با ارائه موضع ملی در برابر استعمار پیامی برای همگان خواهد بود. مردم کورد با پیام‌های وحدت ملی و مقاومت در برابر استعمارگران، حامیان بین‌المللی و خیانت آنها، اراده خود را اعلام خواهند کرد.

تمام تدارکات فنی تکمیل شده است

نمایشگاه‌های بسیاری که از سوی نویسندگان در محوطه جشنواره برگزار خواهد شد، لباس‌های کوردی، آثار هنری و همچنین چادرها و فعالیت‌هایی که کودکان می‌توانند در آن زمان بگذرانند، رنگ متفاوتی می‌بخشد. تقاضای زیادی برای شرکت در جشنواره وجود دارد که تمام تدارکات فنی در آن انجام شده است. اتوبوس در تمام شهرها در بسیاری از مراکز اروپا تنظیم می‌شود. ما از مردم خود می‌خواهیم که به موقع در نقاط عزیمت از پیش تعیین‌شده در مکان‌های خود آماده باشند. همه می‌توانند از نزدیکترین مراکز جامعه کوردی از زمان حرکت اتوبوس مطلع شوند. ما مطمئن هستیم که همه جهت اینکه جشنواره بطور سالم، ایمن، کارآمد برگزار و به آرمان و هدف خود برسد، مسئولیت‌پذیرانه عمل کنند.

بیایید با لباس‌های ملی خود شرکت کنیم

ما به عنوان ک‌ج‌د‌ک-اروپا، از همه مردم خود می‌خواهیم که با لباس‌ها و رنگ‌های ملی‌شان؛ از همه انقلابیون، دمکرات‌ها و طرفداران صلح می‌خواهیم که با روحیه مقاومت در جشنواره شرکت کنند.»