تصویر

فراخوان محمود پاتل علیه انزوا

در مراسم سالگرد تأسیس حزب کمونیست آفریقای جنوبی، انزوا و حملات اشغالگری در امرالی در دستور کار قرار گرفت. مهمان افتخاری این مراسم، آکادمیسین کورد دوست، محمود پاتل، تاکید کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باید آزاد باشد.

واکنش به انزوا

واکنش‌ها به انزوای امرالی و حملات اشغالگرانه دولت ترکیه از سراسر جهان ادامه دارد.

انزوا و اشغال نیز در مراسم سالگرد حزب کمونیست آفریقای جنوبی مطرح شد. محمود پاتل که مهمان افتخاری این مراسم بود و با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد، همچنین از فراخوان ۶۹ برنده جایزه نوبل برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان استقبال کرد.

پاتل که رئیس کارگروه کوردهای آفریقای جنوبی نیز هست، گفت: «حزب کمونیست نباید رفیق اوجالان را که ۲۵ سال در انزوا به سر می‌برد فراموش کند. یادآور می‌شوم که به مدت ۳ سال هیچ خبری از او نشده است.»

پاتل همچنین به حملات دولت ترکیه به باشور کوردستان و روژاوا اشاره کرد. وی یادآور شد که دولت ترکیه سال‌ها شریک رژیم آپارتاید بوده است. پاتل همچنین به مقاومت در کوردستان سلام کرد.

محمود پاتل گفت:

«به همین مناسبت و در پی صد و سومین سالگرد تشکیل حزب کمونیست آفریقای جنوبی در آفریقای جنوبی، تبریک همبستگی را به شما می‌رسانم. حزب کمونیست آفریقای جنوبی، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین حزب کمونیست آفریقا، بار دیگر بر همبستگی خود با مردم کورد تاکید کرد. به ویژه، دبیرکل یک بار دیگر آزادی بی‌قید و شرط رهبر آپو، عبدالله اوجالان در جزیره امرالی را یادآور شد. مهمتر از آن، حزب کمونیست آفریقای جنوبی بر عزم خود برای تقویت کارزارهای بین‌المللی‌اش برای آزادی مردم کورد، آزادی بی‌قید و شرط زندانیان سیاسی و به ویژه عبدالله اوجالان تاکید کرد. ما همچنین می‌خواهیم اعلام کنیم که از همه برندگان جایزه نوبل که این کارزار را آغاز کردند و برای آزادی عبدالله اوجالان متعهد شدند، حمایت و به رسمیت می‌شناسیم. مهمتر از آن، ما خواستار دسترسی بی‌قید و شرط به رهبر آپو و سایر زندانیان سیاسی در جزیره امرالی شدیم. آنها همچنین بر تعهد مستمر خود تأکید کردند.»