تصویر

گرامیداشت ٣٣ مسافر رویاها در برلین برگزار شد

یاد ۳۳ جوان فدراسیون جوانان سوسیالیست و دموکراتیک (SDGF) که در پِرسوس به شهادت رسیدند با راهپیمایی در برلین گرامی داشته شد و اعلام شد: «برای بازسازی کوبانی به راه افتادند و امید آنها از بین نرفته است». در این مراسم وعده افزایش مبارزات انقلابی داده شد.

در ۲۰ جولای ۲۰۱۵، در منطقه پِرسوس رحا، تبهکاران داعش که از حمایت دولت برخوردار بودند، بمب‌گذاری کردند و در نتیجه ۳۳ مسافر رویایی کشته شدند. بزرگداشت مسافران رویایی در برلین پایتخت آلمان برگزار شد و قاتلان محکوم شدند.

این راهپیمایی توسط جوانان مبارز (Young Struggle)  برگزار شد. کوردستانیان، ترکیه‌ایها و انترناسیونالیست‌ها در این راهپیمایی شرکت کردند.

علاوه بر این، فعالان زنان جوان مبارز (تِکوژن)، جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش)، اعضای شورای زنان دست دان (Dest Dan) و Nav-Berlin نیز در این راهپیمایی شرکت کردند.

در بیانیه‌ای که قرائت شد، از ۳۳ مسافر رویاها یاد شد و در ادامه آمده است: «ما امروز اینجا هستیم تا بگوییم چیزی را فراموش نکرده‌ایم. ما قتل‌عامی را که ۹ سال پیش علیه یک سازمان جوانان انجام شد فراموش نکرده‌ایم. ما می‌گوییم رفقای ما بیهوده به قتل نرسیده‌اند. آنها به دنبال بازسازی کوبانی بودند و امید آنها از بین نرفته است. موضع اردوغان فاشیست روشن است. او هنوز انقلابیون و اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌پ) را به زندان می‌اندازد. ما باید صدای خود را بلندتر کنیم و حمایت خود را از زندانیان سیاسی در ترکیه نشان دهیم.»