تصویر

گرامیداشت شهدا در آرائو

در آرائو یاد شهیدان بریوان جودی (بهیه ایاز)، بریوان (گلستان بشتاش)، خبات سیدا (محمد عیسی دمیرتاش) و زیلان (زینب کیناجی) با مراسمی گرامی داشته شد.

گرامیداشت یاد شهدا

در شهر آرائو سوئیس برای بریوان جودی (بهیه ایاز) که در سال ۱۹۹۶ به شهادت رسید و خواهرزاده‌هایش بریوان (گلستان بشتاش) و خبات سیدا (محمد عیسی دمیرتاش) که پس از شهادت وی به نیروهای گریلا پیوستند و همچنین برای شهید زیلان (زینب کیناجی) که در تاریخ ۳۰ ژوئن ۱۹۹۶ در درسیم عملیات فدایی انجام داد، مراسم گرامیداشتی برگزار شد.

در این یادواره، خانواده‌های شهیدان بریوان جودی و خبات سیدا و همچنین اعضای سازمان خانواده‌های شهدای سوئیس (کوماو)، مجلس خلق مهمت تونچ در آرائو و مجلس زنان روژبین در آرائو حضور داشتند.

این بزرگداشت که در سالن همایش خانه کورد در شهر آرائو برگزار شد، با یک دقیقه احترام به یاد و خاطره شهدا آغاز شد. در ادامه این بزرگداشت سعادت کوران به نمایندگی از کوماو سخنرانی کرد. کوران سخنان خود را با یادی از شهدا آغاز کرد و گفت: «ما مدیون شهدای خود هستیم، اگر می‌گوییم «شهدا نمی‌میرند» باید به آن عمل کنیم. آنها جان خود را فدای این خلق کردند، به لطف آنها ما به اینجا رسیده‌ایم. این وظیفه همه ماست که مبارزه آنها را به پیروزی برسانیم.»

پس از سعادت کوران، برادر شهید بریوان، حسن ایاز و برادر شهید خبات سیدا، ولات دمیرتاش سخنرانی کردند. خانواده‌های شهدا بار دیگر تاکید کردند که راه شهدای خود را ادامه داده و به مبارزه خود ادامه خواهند داد.»

امرالله بینگول عضو ریاست مشترک شورای دموکراتیک کورد در سوئیس (ج‌د‌ک-سوئیس) که در این مراسم بزرگداشت شرکت داشت نیز سخنرانی کرد.

در نهایت پس از نمایش فیلمی که از قبل آماده شده بود، مراسم با سردادن شعار «شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.