تصویر

گرامی‌داشت شهدا توسط جنبش جوانان در دوسلدورف

جنبش جوانان طی مراسمی یاد شهدا را گرامی داشتند و به اهمیت سازماندهی جوانان برای ساختن زندگی آزاد و آزادی کوردستان اشاره کردند.

در شهر دوسلدورف آلمان، گرامی‌داشت شهدا با پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش) و زنان جوان مبارز برگزار شد.

 پس از یک دقیقه سکوت به احترام یاد و خاطره شهدای آزادی کوردستان، شنگه قهرمان  از طرف کانون خانواده‌های شهدا (کوماو) سخنرانی کرد.

مادر شهید لجوان منزور (عادل سونگور) آیتن درسیم نیز در سخنانی با اشاره به حملات دولت ترکیه به کوردستان و افزایش موج فاشیسم در اروپا گفت: «برای آنکه میراث شهدایمان را به پیروزی برسانیم ما باید از مبارزه آنها صیانت کنیم و میهنی آزاد بسازیم. هیچ کس نمی‌تواند یک خلق سازمان یافته را شکست دهد به همین دلیل ما باید خود را سازماندهی کنیم.»

مادر شهید هاوری چیا (مصلح قاضی زاده) دایه بهار نیز از نقش جوانان در مبارزات آزادی سخن گفت و از همگان خواست تا دور گریلاها جمع شوند.

سیدار سرحد از ت‌ج‌ش نیز طی سخنانی به مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در برابر نظام نسل‌کشی امرالی درود فرستاد و به اهمیت سازماندهی در ساختن زندگی آزاد و آزادی کوردستان اشاره کرد.

پس از پایان سخنرانی‌ها، فیلمی به یاد باران ماوا، بشنگ بروسک، سارا هوگر، برخودان چیاگر، هاوری چیا، سحر دنیز، چکدار جانفدا مد، تاوین تکوشین و دیدار هارون پخش شد.

 این مراسم با سردادن شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «بدون رهبری زندگی ممکن نیست» به پایان رسید.