تصویر

گرامیداشت شهید آسرین باور در پاریس

یاد گریلای نیروی یژا استار، آسرین باور و رفقایش در شهر پاریس با انجام یک مراسم یابود گرامی داشته شد.

مراسم گرامیداشت شهدا

یاد گریلای یژا استار، آسرین باور ‌(سَودا توپچو) و رفقایش ‌خویندا چیا ‌(نَجلا احمد سلیمان) و رستم سرحد ‌(شاهین پَکور) که همراه هم در خاکورک به شهادت رسیدند، در محله اِوری پاریس با انجام یک مراسم یادبود گرامی داشته شد. این مراسم در نمایشگاه مرکز فرهنگ کورد Ris Orangis برگزار شده بود. برادر گریلای یژا استا، آسرین باور، به نام ساواش توپچو و بسیاری از کوردستانیان و دوستان‌شان در این مراسم گرامیداشت مشارکت کردند.

این مراسم گرامیداشت با انجام یک دقیقه برای ادای احترام به یاد شهدا آغاز شد. در این مراسم برادر گریلای یژا استار، آسرین باور، به نام ساواش توپچو سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«قبل از همه رهبر آپو و گریلاهای کوهستان‌ها که علیه اشغالگری می‌جنگند، مقاومتگران زندان‌ها و خلق ما در سلامت باشند. آسرین اولین شهید خانواده ما نیست، اما امیدوارم که آخرین شهید باشد. شهدا ضامن حقیقت، تاریخ و واقعیت ما هستند. ما تا به پایان پیرو شهدا، مبارزه را گسترش خواهیم داد.‌»

به عنوان مرکز فرهنگ کورد Ris Orangis، سیپان سرحد سخنرانی کرد و توجه‌ها را به اهمیت شهدا معطوف داشت.

عضو دیوان ک‌ج‌د‌ک-اروپا، مراد جیلان نیز سخنرانی کرد و به خانواده‌های گریلاهای شهید تسلیت گفت.

پس از ایراد سخنرانی‌ها، درباره زندگانی شهدا، مستندی نمایش داده شد. این مراسم یادبود با سردادن شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.