تصویر

گرامیداشت یاد دیار غریب در اسلو

یاد و خاطره شهید دیار غریب که در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسید، همزمان با پنجمین سالگرد شهادت وی در مراسمی که در اسلو پایتخت نروژ برگزار شد، گرامی داشته شد.

گرامیداشت یاد شهید هلمت در اسلو

یاد شهید هلمت گابار (دیار غریب) عضو کمیته مرکزی پ‌ک‌ک و شورای ریاست کلی ک‌ج‌ک که در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه به قندیل به شهادت رسید، در مراسمی که توسط جنبش آزادی در ساختمان مرکز جامعه دموکراتیک کوردها در اسلو، پایتخت نروژ برگزار شد، در پنجمین سالگرد شهادتش گرامی داشته شد.

مراسم با یک دقیقه سکوت به احترام  یاد و خاطره شهدای انقلاب کوردستان آغاز شد.

جلال‌الدین دَلی‌باش، سیاستمدار و نویسنده، طی سخنرانی در این مراسم اظهار داشت که شهید هلمت را به خوبی می‌شناسد و سال‌ها زیر نظر رهبر آپو آموزش دیده است. دلی‌باش گفت: «او یک رفیق، انقلابی و فرزند مردم بود که مبارزه‌اش را با انجام اولین کارهای اجتماعی در باشور کوردستان شروع کرد.»

دلی‌باش در ادامه سخنان خود گفت: «یک بار دیگر با احترام و سپاس فراوان یاد شهید دیار غریب، به عنوان یکی از فرزندان انقلابی و پیشاهنگ باشور  کوردستان که زندگی‌اش را وقف آن نمود را گرامی می‌داریم که پنج سال پیش بعنوان عضو شورای ریاست کل ک‌ج‌ک در حین انجام وظیفه، به کاروان «شهدای بزرگوار» پیوست.»

روبار یوسف نیز به نمایندگی از جنبش آزادی سخنرانی کرد و گفت: «شهید هلمت خود یک میهن‌دوست و انقلابی بزرگ و پرورش‌یافته مردم ما در باشور کوردستان بود و در جوانی در برابر خیانت و همدستی که امتداد نظام استعماری – نسل‌کشی بود موضع گرفت و به صفوف پ‌ک‌ک پیوست و در کنار رهبر آپو قرار گرفت. او به تدریج آموزش رهبری را دید و نماینده وحدت ملی کورد و میهن‌دوستی کورد در باشور کوردستان شد. او برای آزادی و دموکراسی باشور کوردستان و اتحاد ملی کوردها در برابر تمامی حملات رژیم صدام و فاشیسم ترکیه مبارزه کرد. به همین دلیل هدف استعمارگران و خیانت همدستان اشغالگران قرار گرفت. ما به گریلاهای آزادی کوردستان که قهرمانانه در مناطق حفاظتی مدیا برای جلوگیری از اشغال باشور کوردستان مقاومت می‌کنند، درود می‌فرستیم و بار دیگر از مردم باشور می‌خواهیم که با قدرت از خاک، کرامت و شهدای خود دفاع کنند و یاد و خاطره همه شهدای انقلاب کوردستان را با احترام و قدردانی گرامی بدارند.»

مراسم بزرگداشت پس از نمایش فیلمی راجب به حیات مبارزاتی شهید دیار غریب به پایان رسید.