گرامیداشت یاد و خاطره شهدا توسط فعالان راهپیمایی طولانی

جوانانی که در روز سوم راهپیمایی طولانی را در دورتموند ادامه دادند، کنشی را برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انجام دادند. در این مراسم جوانان عهد بستند که مبارزات شهدا را بیش از پیش ادامه دهند.

فعالان سومین روز راهپیمایی طولانی را به پایان رساندند و مراسمی را در مرکز جامعه دموکراتیک کوردها برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کوردستان برگزار کردند.

پس از یک دقیقه احترام به یاد و خاطره شهدا، شیلان پلشین از اعضای گروه زنان جوان مبارز (تکوژن) ابتدا سخنرانی کرد. پلشین راهپیمایی طولانی را نیز برای شهیدان رستم، تاوین، برژین، لجوان، دیدار و بسیاری از شهدا دانست و گفت: «این راه آنها را به زندگی واقعی یعنی کوه‌های واقعی کوردستان رساند. آنها در مرکز نظام سرمایه‌داری دیدند که زندگی در این نظام ارزش زیستن ندارد و به دنبال آزادی رفتند. راهپیمایی طولانی میراث شهدای ماست.»

سپس مادر شهید، آیتن سونگور صحبت کرد و گفت: «یک بار دیگر قول می‌دهیم جهانی آزاد را که آرزوی آنها بود بسازیم.» آیتن سونگور از جوانان خواست تا علیه موج فزاینده فاشیسم مبارزه کنند.

پدر شهید، خوشناو عطا نیز خاطرنشان کرد که زیباترین پاسخ به دشمن توسعه مبارزه برای انتقام خون هر شهید است. عطا با بیان اینکه کشورهای اشغالگر با سلاح‌های شیمیایی به گریلاها حمله می‌کنند و با فناوری دریافتی از اروپا حملات خود را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد، جوانان باید هر روز با سازماندهی بیشتر مبارزه برای میراث شهدا را تقویت کنند.

هوزان جومَرد که پدر دو شهید نیز هست، گفت: «راهپیمایی انقلاب، راهپیمایی حقیقت و آزادی است، راهپیمایی شهدا است». هوزان جُمَرد به جوانان راهپیمایی در مسیر جنبش آزادی کوردستان سلام و درود فرستاد.

پس از پایان سخنرانی، فیلم سخنان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درباره شهدا پخش شد.

رستم سرحد در پایان این مراسم سخنرانی کرد و بیان داشت که این مبارزه بیش از این ادامه خواهد داشت.

این یادواره با سرود من شهیدم از هوزان جومَرد به پایان رسید.

راهپیمایی طولانی جوانان امروز در شهر اسن ادامه خواهد داشت.