تصویر

گرامی‌داشت ژینا امینی در زوریخ: شما نمی‌توانید زنان کورد را ساکت کنید

در مراسمی که در زوریخ برگزار شد، اعلام شد که رژیم‌های فاشیستی با فلسفه «ژن، ژیان، آزادی» شکست خواهند خورد و به زنان زندانی که با این شعار مقاومت می‌کنند، درود فرستاده شد.

گرامیداشت یاد ژینا امینی

به مناسبت دومین سالگرد قتل ژینا امینی که توسط «پلیس اخلاق» در پایتخت ایران به قتل رسید، کنشی در شهر زوریخ سوئیس با هدف صیانت از انقلاب «ژن ژیان آزادی» انجام شد.

با پیشاهنگی کمیته حزب حیات آزاد کوردستان -پژاک سوئیس، کوردستانیان گرد هم آمدند و در ابتدای این مراسم یک دقیقه احترام به یاد ژینا امینی و شهدای قیام «ژن ژیان آزادی» انجام شد.

این کنش در زیر باران شدید انجام شد. سخنگوی جنبش زنان کورد سوئیس (ی‌ژ‌ک-س) سلما سورَر و رئیس مشترک شورای دموکراتیک کورد سوئیس (ج‌د‌ک-س) دیلان چتینکایا سخنرانی کردند.

سلما سورَر سخنگوی ی‌ژ‌ک-س با بیان اینکه در دو سال گذشته خشم آنها نسبت به قتل ژینا امینی کاهش نیافته است، گفت: «علت قتل ژینا امینی کورد بودن او بوده است. او به عنوان یک زن کورد فشارهای دولت ایران را نپذیرفت و مقاومت کرد و به قتل رسید. هیچکس نمی‌تواند در برابر زنان کورد بایستد. ما با شعار «ژن ژیان آزادی» مقاومت خواهیم کرد. زنان پیشرو نه تنها در ایران، بلکه در روژاوا و باشور کوردستان نیز هدف قرار گرفته‌اند. ما بیشتر از همیشه خشمگین هستیم. ما با مبارزه خود این حاکمان ظالم را شکست خواهیم داد. ما همیشه در میدان خواهیم بود.»

جنبش زنان کورد اروپا نیز بیانیه‌ای را به زبان آلمانی تهیه کرده بود و این بیانیه توسط بیژن اسماعیلی یکی از اعضای کمیته قرائت شد.

«شما نمی‌توانید ما را ساکت کنید»

سپس دیلان چتینکایا، رئیس مشترک ج‌د‌ک-س صحبت کرد و گفت: «ما از ژینا امینی که دو سال پیش به قتل رسید، با احترام یاد می‌کنیم. ما به انقلاب «ژن ژیان آزادی» درود می‌فرستیم، همیشه در کنار آنها خواهیم بود. ما همیشه موی ژینا خواهیم بود. ما موهای قرمز سارا خواهیم بود. قلم هیرو و گلستان خواهیم بود. صدای گریه نارین خواهیم بود. شما نمی‌توانید ما را ساکت کنید.

ما قول داده‌ایم؛ شما را با دیدگاه ژن ژیان آزادی به تاریخ ملحق می‌کنیم. شما نابود خواهید شد!»

دیلان چتین‌کایا با سردادن شعار «ژن ژیان آزادی» به زنان زندانی در زندان‌های ایران که در حال مقاومت هستند درود فرستاد و گفت که باید صدای مقاومت آنان باشند.

این مراسم با سردادن شعار «ژن ژیان آزادی» به پایان رسید.