هلال احمر کوردستان خواستار کمک به حادثه‌دیدگان آتش سوزی شد

هلال احمر کوردستان خواستار کمک به حادثه‌دیدگان آتش سوزی در شمرخ و چنار شد و گفت: «به کوردستانی‌های اروپا و رفقای کوردها فراخوان دادیم تا از طریق هلال احمر کوردستان به خانواده‌های آسیب‌دیده یاری برسانند.»

هلال احمر کوردستان در خصوص آتش سوزی در شمرخ و منطقه چنار بیانیه کتبی صادر کرده و خواستار کمک شد.

اطلاعیه هلال احمر کوردستان به شرح زیر است:

«به فریاد آتش‌زدگان برسیم!

شهروندان گرامی

شب بیست و یکم ژوئن بر اثر اتصالی برق در روستاهای حومه چنار آمد و منطقه شمرخ مردین آتش سوزی در مزارع مردم رخ داد. آتش از روستای توبنیه در چنار شروع شد و به روستاهای تزنه، هاتدرین، رشان، دری، کلک، هربره و باغات شمرخ سرایت کرد و تا سد گوکسو ادامه یافت.

علاوه بر خسارات مادی، متاسفانه بر اثر این آتش سوزی حداقل ۹ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۴۰ نفر مجروح شدند. اکثر کسانی که جان خود را از دست دادند جوان هستند. بر اساس گزارشات دریافت شده حال بسیاری از مجروحان وخیم است و در بیمارستان‌های آمد، مردین و رحا تحت مداوا هستند.

بسیاری از دام‌ها و حیوانات وحشی در منطقه آتش سوزی از بین رفتند.

اهالی روستاهای مجاور تا آخرین لحظه سعی در اطفای حریق داشتند و به دلیل بی توجهی نهادهای دولتی ترکیه سختی‌ها و مشکلات فراوانی به وجود آمد.

ما به عنوان سازمان کمک‌های بشردوستانه هلال احمر کوردستان به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان شفای عاجل خواستاریم.

هلال احمر کوردستان مانند همه حوادث فاجعه‌بار پیشین، این بار نیز بلافاصله تلاش خود را برای مرهم نهادن بر زخم‌های شهروندان آغاز کرد. هلال احمر کوردستان در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حادثه‌دیدگان آتش سوزی است و در اسرع وقت پاسخگوی نیاز حادثه دیدگان خواهد بود.

هلال احمر کوردستان مجدداً به قربانیان این حادثه تسلیت می‌گوید و امیدوار است که دیگر چنین فجایعی تکرار نشود.

با این باور از کوردستانی‌های اروپا و دوستانشان می‌خواهیم از طریق هلال احمر کوردستان دست یاری به سوی خانواده‌های آسیب دیده دراز کنند.

هلال احمر کوردستان

هدف: کمک به قربانیان آتش سوزی»

---------------------------

هلال احمر کردستان

کریسپارکاس کلن

IBAN: DE49 3705 0299 ​​0004 0104 81

BIC/SWIFT: COKSDE33XXX

www.paypal.me/heyvasorakurdistane