هماهنگی ایزدیان اروپا‌: مسئول آتش‌سوزی حکومت است

هماهنگی جامعه ایزدیان اروپا اعلام کردند که هم دلیل این آتش‌سوزی و هم مداخله‌نکردن در زمان لازمه نشان می‌دهد که حکومت در این امر مسئول است و گفت‌: ‌‌«سیاستی که علیه خلق و طبیعت کوردستان اعمال می‌شود، سیاست استعمارگری است.‌‌»

هماهنگی جامعه ایزدیان در اروپا با عنوان ‌«آتش ظلم طبیعت و انسان‌های ما را به قتل می‌رساند» یک بیانیه داد. هماهنگی فراخوان همبستگی با قربانیان آتش‌سوزی را داد.

بیانیه هماهنگی جامعه ایزدیان اروپا به شرح زیر می‌باشد‌:

‌«براثر آتش‌سوزی که در میان مناطق آمد و مردین ایجاد شد حداقل ۱۴ انسان ما جان باختند، بیشه‌زار و زمین‌های کشاورزی بسیاری در آتش سوختند و بی‌اندازه دام و حیوانات تلف شدند. رحمت خداوند درگذشتگان باشد، برای مجروحین نیز طلب شفاع عاجل داریم و به خلق خود نیز تسلیت می‌گوییم. هم دلیل این آتش‌سوزی و هم مداخله نکردن بجا در این واقعه نشان می‌دهد که مسئول این رخداد حکومت می‌باشد. بخاطر نابود کردن ماهیت ما،‌ خلقمان را با مرگ روبر می‌کنند، این نتیجه برخوردهای اراده و اداری است. به همین علت باید روابط علت-معلول بر بنیادی درست تحلیل شود. باید دلیل و نتیجه این رخداد بصورتی وسیع مورد تحقیق قرار گیرد، درباره مسئولان بازجویی‌های قانونی شکل گیرد و ضررهای ایجاد شده توسط دولت تامین شود. ما افکار عمومی دمکراتیک، خلق و تمام جامعه ایزدی را فرامی‌خوانیم که با قربانیان آتش‌سوزی متحد شوند و کمک‌های لازمه را برای درمان زخم‌های خلق به قربانیان برسانند.‌»