تصویر

حمایت از کمپین آزادی برای عبدالله اوجالان از انگلستان

ناتاشا هیکمن، مدیر ارتباطات کمپین همبستگی کوبا بریتانیا، پیامی همبستگی برای کمپین راه‌اندازی شده برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان داد.

همبستگی بین‌المللی علیه انزوا

ناتاشا هیکمن، مدیر ارتباطات کوبا، در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) به نمایندگی از کمپین همبستگی کوبا بریتانیا، اظهار داشت که آنها از کمپین راه‌اندازی شده در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد حمایت و با آن همبستگی می‌کنند. هیکمن با بیان اینکه آنها پیامی صمیمانه از همبستگی به این کمپین ارسال کردند، گفت: «ما در مبارزات مشترک برای استقلال و حاکمیت متحد هستیم و نیاز عمیق به همبستگی بین‌المللی در مواجهه با ظلم و بی‌عدالتی را تشخیص می‌دهیم. هر دو جنبش ما تعهدی تزلزل‌ناپذیر به اصول تعیین سرنوشت، عدالت و برابری دارند.»

هیکمن با تأکید بر اینکه مقاومت و عزم مردم کورد در آزادیخواهی عمیقاً آنها را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: «به همین ترتیب، مبارزه کوبایی‌ها برای دفاع از انقلاب خود برای حاکمیت و موضع آنها در برابر مداخله خارجی مدتهاست که چراغ امید برای مردم ستمدیده در سراسر جهان بوده است. امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به ایجاد پیوندهای همبستگی قوی در آن سوی مرزها وجود دارد. تلاش‌های مشترک ما برای مقاومت در برابر امپریالیسم، دفاع از حقوق خود و ایجاد صلح مبتنی بر برابری و کرامت در هم تنیده شده است. ما باید همدیگر را بلند کنیم و شانه به شانه در مبارزه خود برای جهانی بهتر بایستیم.»

هیکمن با بیان اینکه کمپین همبستگی کوبا در همبستگی با مردم کورد می‌ایستد، تاکید کرد که آنها برای آینده‌ای که در آن همه مردم در آزادی و صلح باشند و حقوق و کرامت آنها کاملاً رعایت شود، به تلاش خود ادامه خواهند داد. هیکمن پیام‌های: «همیشه پیش به سوی پیروزی، آزادی برای مردم کورد و اوجالان، آزادی برای کوبا» را داد.