جامعه اسلامی کوردستان علیه حملات اشغالگرانه فراخوان مقاومت همه‌جانبه داد

جامعه اسلامی کوردستان،‌ همکاری و همدستی پ‌د‌ک برضد حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه باشور کوردستان را به مثابه خیانت عنوان کرد و جامعه کورد را فراخواند که علیه اشغالگری در تمام عرصه‌های زندگی، موضع‌گیری کنند.

موضع‌گیری علیه حملات اشغالگرانه ترکه

جامعه اسلامی کوردستان طی بیانیه‌ای کتبی حملات جدید دولت ترکیه علیه باشور کوردستان را محکوم کرد.

بیانیه جامعه اسلامی کوردستان به شرح زیر است‌:‌

‌«خلق کورد جامعه‌ای است که در سراسر تاریخ برای صلح، عدالت و آزادی مبارزه کرده است. دولت فاشیست ترکیه با حملات اخیر خود، غیرنظامیان بی‌گناه در منطقه را هدف می‌گیرد و راه را برای ایجاد دردهای بزرگ هموار می‌کند. این حملات بصورتی آشکار تلاش برای اشغالگری است و حمله علیه اراده، خاک و حق زندگی خلق کورد می‌باشد.

ما این حملات غیرحقوقی دولت اشغالگر ترکیه را به شدت محکوم می‌کنیم. خدای بزرگ در قرآن فرموده است ‌«اگر کسی یک جان را بگیرد به مثابه اینست که تمام انسانیت را کشته است. اگر کسی هم یک جان را رهایی بخشد به مثابه اینست که تمام انسانیت را رها کرده است» به همین علت قیام در مقابل حملاتی که زندگی انسان‌های بی‌گناه را به خطر می‌اندازد، یک الزام انسانیت و باورداشت می‌باشد.‌

عملیا‌ت‌های دولت اشغالگر ترکیه علیه باشور کوردستان به تمامی علیه ارزش‌های اسلامی بوده و حرام است. ما جامعه کورد علیه این حملات غیرمشروع، موضعی شفاف نشان می‌دهیم. ما مبارزه خود علیه اشغالگری را براساس اصل‌های صلح و عدالت اسلامی ادامه خواهیم داد. ما جامعه بین‌المللی را نیز فرامی‌خوانیم که علیه این ظلم قیام کنند و در چارچوب عدالت و حقوق بشر،‌ مسئول باشند.

هر موضع همکاری و همدستی که در برابر صدمات خلق خود سکوت کرده و از دشمان پشتیبانی می‌کند، ضربه‌ای علیه اتحاد جامعه کورد است. خیانت‌های اینچنینی هرگز پذیرفته نخواهند شد و در حافظه خلق کورد به مثابه یک لکه سیاه باقی خواهد ماند.

ما تمام جهان را فرا می‌خوانیم‌‌‌؛ ما جامعه کورد تا به پایان علیه این اشغالگری و ظلم مقاومت خواهیم کرد. مبارزه ما برای حق و عدالت ادامه خواهد داشت. ما جامعه کورد در هرجایی که باشیم، علیه حملات اشغالگرانه و روابط همکاری و همدستانه قیام خواهیم کرد.‌‌»