ج‌دک-فرانسه کنگره میان دوره‌ای خود را برگزار کرد

در کنگره مرکزی ج‌د‌ک-فرانسه اعضای فرانسوی بسیاری و نمایندگان اعضای ج‌د‌ک-فرانسه شرکت کردند، تصمیم گرفته شد که براساس کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان،‌ راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» به حملات قتل‌عام‌گرایانه پاسخ داده شود.

۱۰مین کنگره میان دوره‌ای ج‌د‌ک-فرانسه

شورای کورد دمکراتیک کورد در فرانسه ‌(ج‌د‌ک-فرانسه) ۱۰مین کنگره میان دوره‌ای خود را در مرکز فرهنگی کورد، احمد کایا در پاریس برگزار کرد.

بیش از ۳۰۰ عضو مجلس و کومین‌ها از ۱۸ مرکز فرانسه در این کنگره شرکت کردند. جانشین و دستیار شهردار منطقه۱۹، فرانچویس بیچائو. عضو سنای فرانسه، رمی فراود. نماینده پارلمان پاریس، پوریا امیر شاهی. شهردار پاریس، گنه‌ویه گاریوس و شهرداری منطقه ۱۰ الکساندرا کوردبارد نیز در این کنگره شرکت کردند.

در سالنی که کنگره در آن برگزار شد، تصاویر زنان انقلابی کورد از جمله سکینه جانسیز، فیدان دوغان، لیلا شایلمز، اوین گویی، میر پرور، عبدالرحمان کزل، پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پلاکارتی با عنوان ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برافراشته شد.

این کنگره با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای انقلاب در شخص شهید شیخ‌موس ملازگر آغاز شد، سپس روسای مشترک ج‌دک‌-فرانسه، شاهین پولات و خانه آکدوغان به خلق درود فرستادند.

پس از سخنرانی‌ها و گفتگوها درباره کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان،‌ راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» و دستاورهایش، همچنین قدم‌های بعدی ج‌د‌ک-فرانسه با ارزیابی وضعیت فعلی کوردستان، اعضای کمیسیون جدید انتخاب شدند و آنان به خلق درود فرستادند، سپس کنگره با سردادن شعار ‌«زنده‌باد رهبر آپو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌» به پایان رسید.