تصویر

جلسه خلق در هامبورگ‌: علیه انزوای تحمیلی قیامت به پا می‌کنیم

سیاستمدار دکتر، ادریس بالوکَن که در جلسه خلق در هامبورگ مشارکت کرده بود، اعلام کرد که انزوای تحمیلی بزرگترین مانع در مقابل اتحاد ملی خلق کورد است. ریاست مشترک ک‌ج‌د‌ک-ارپا، زوبیده زُمرُد نیز گفت‌: ‌«باید علیه انزوای تحمیلی قیامت به پا کنیم.»

در محله Bergedorf هامبورگ‌، در چارچوب ‌کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» جلسه خلق برگزار شد. سیاستمدار دکتر، ادریس بالوکن و ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک کوردستانیان اروپا ‌(ک‌ج‌د‌ک-اروپا)، زوبیده زمرد نیز در این جلسه مشارکت کردند. این جلسه با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی کوردستان آغاز شد.

در جلسه خلق که قریب به ۳۰۰ کوردستانی در آن شرکت داشتند. در ابتدا ریاست مشترک ک‌ج‌دک‌-اروپا، زوبیده زمرد سخنرانی کرد. زوبیده زمرد، یاد ژینا امینی که توسط دولت ایران به قتل رسید را گرامی داشت و گفت‌: ‌«شعار ‌«ژن ژيان آزادی‌» برای تمام زنان ستم‌دیده جهان به منبع الهام مبدل شده است. باید مبارزه ما علیه انزوای تحمیلی و اشغالگری در تمام عرصه‌های زندگی بی‌وقفه ادامه داشته باشد. باید همیشه علیه انزوای تحمیلی قیامت به پا کنیم.‌»

سیاستمدار دکتر، ادریس بالوکن نیز به لهجه‌های کرمانجی و کرمانجکی ‌(زازاکی) سخنرانی کرد و توجه‌ها را به این موارد معطوف داشت‌: ‌«ما به مثابه خلق، در مقابل فشار و سیاست‌های اشغالگرانه مقاومت می‌کنیم. جناب عبدالله اوجالان ۲۵ سال است که در زندان امرالی مثل سمبل انسانیت و حیات شرافتمندانه مقاومت می‌کند. بی‌گمان،‌ تاریخ او را نه تنها به مثابه رهبر خلق‌ها بلکه مثل  یک اندیشمند و فیلسوفی بزرگ نیز ثبت خواهد کرد. انزوای تحمیلی بزرگترین مانع در مقابل اتحاد ملی ما است.‌»