تصویر

جنایات دولت ترکیه در عفرین محکوم شد

کوردستانیان و دوستان‌شان در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد گردهم آمدند و نهادهای بین‌المللی و دولت‌ها را فراخواندند که برای به پایان رساندن جنایات جنگی دولت اشغالگر ترکیه از جمله قتل‌، زندانی کردن، تبعید، شکنجه، تعرض، غارت و ربایش، گام‌هایی بردارند.

حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش علیه مناطق شمال و شرق سوریه و قتل‌عام علیه غیرنظامیان عفرین در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس محکوم شد.

کوردستانیان با فراخوان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه و نمایندگی پ‌ی‌د‌ در سوئیس گردهم آمدند، این کنش اعتراضی با انجام یک دقیقه سکوت برای گرامی‌داشت یاد کسانیکه براثر حملات دولت اشغالگر ترکیه به روستای کاخیر منطقه ماباتا در عفرین جان باختند، آغاز شد.

به عنوان نمایندگی حزب اتحاد دمکراتیک ‌(پ‌ی‌د) در سوئیس، گلستان سعدون سخنرانی کرد و بیان داشت که دولت اشغالگر ترکیه علیه کوردستانیان قتل‌عام و حملات اشغالگرانه را عملی می‌کند. سعدون اشاره کرد برای اینکه آنان برای اینکه خیال بزرگ عثمانی را اجرایی کنند، سیاست‌های فشار و غارت را انجام می‌دهند. گلستان سعدون نهاد‌ها و دولت‌های بین‌المللی را فراخواند که هرچه زودتر به سیاست‌های اشغالگرانه، غارت و نسل‌کشی دولت ترکیه پایان بدهند.

پس از سخنرانی، بیانیه مطبوعاتی به زبان فرانسوی قرائت شد.

این کنش با سردادن شعارهایی که جنایات اشغالگرانه دولت ترکیه را آشکار می‌کند به پایان رسید.