تصویر

جشن ۱۵ اوت در قله‌های اسنودون

کوردستانی‌ها از کوه اسنودون در ولز صعود کردند و جشن رستاخیز ۱۵ اوت را با پیاده‌روی طولانی و در قله اسنودون جشن گرفتند.

جشن رستاخیز ۱۵ اوت

جشن ۱۵ اوت امسال به رهبری مجلس خلق کورد در لیورپول در اسنودون، بلندترین کوه ولز و بریتانیا برگزار شد. راهپیمایی و جشن ۱۵ اوت، که جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش) نیز در آن شرکت کردند. پوشیدن لباس گریلایی از سوی جوانان و زنان کورد در این مراسم جلب توجه کرد.

کوردستانی‌ها با حمل عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پرچم‌های ک‌ج‌ک راهپیمایی ۱۵ اوت را همراه با شعارهایی آغاز کردند.

در این راهپیمایی که به صورت تک ستونی برگزار شد، شعارهایی چون «زنده باد مقاومت گریلا»، «زنده باد ۱۵ اوت»، «کوردستان آزاد»، «زنده باد رهبر آپو»، «زنده باد گریلا» به کرات سر داده شد.

کوردها با رسیدن به قله با عکس‌هایی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و فرمانده افسانه‌ای ارتش رهایی‌بخش خلق کوردستان (آر‌گ‌ک) معصوم کورکماز (عگید) و بنر «زنده باد ۱۵ اوت»، روز رستاخیز را با کف زدن، سردادن هلهله و شعار جشن گرفتند.

اَیلَم نَمر که به نمایندگی از مجلس خلق کورد در لیورپول سخنرانی کرد، ۱۵ اوت را که به رهبری رهبر آپو و فرمانده عگید آغاز شد، درود فرستاد و گفت: «مبارزه رستاخیز و آزادی که از شلیک اولین گلوله تا امروز آغاز شده است، در چهار بخش کوردستان به مشعل بزرگ آزادی تبدیل شد. روح ۱۵ اوت نام مقاومت در برابر تسلیمیت، رستاخیز در برابر نسل‌کشی و زندگی شرافتمندانه انقلابی در برابر خیانت است. امروز گریلاهای قهرمان کوردستان قهرمانانه‌ترین مقاومت تاریخ را در برابر فاشیسم اشغالگر، همدست و نسل‌کش به نمایش می‌گذارند. به مقاومت گریلا که این روحیه مقاومت و زندگی شرافتمندانه را به ما بخشید درود می‌فرستم و روز رستاخیز را به همه مردم ما تبریک می‌گویم.»

پس از بیانیه، کوردستانی‌ها در قله کوه اسنودون به رقص و پایکوبی پرداختند.