تصویر

جشن ۱۵ اوت در سیدنی با اشتیاق برگزار شد

مرکز جامعه کورد دمکراتیک ‌(دت‌ک‌م) به مناسبت سالگرد کارزار ۱۵ اوت در شهر سیدنی استرالیا یک مراسم جشن برگزار کرد.

ریاست مشترک فدراسیون جامعه دمکراتیک کورد در استرالیا، بروسک آیوَری اعلام کرد که ۱۵ اوت برای خلق کورد به یک میلاد مبدل شد و چنین گفت‌: ‌«ما از رهبر آپو و حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) تشکر می‌کنیم که ما را تا بدین روز رساندند. رهبر آپو ، پ‌ک‌ک و گریلا یگانه حقیقتی هستند که خلق کورد را در هر ۴ بخش از کوردستان به آزادی می‌رساند. به مثابه خلق کورد،‌ دفاع از آن ارزش‌ها وظیفه ما می‌باشد.»

ریاست مشترک د‌ت‌ک‌م، تیمور تاتوان نیز در این کنش سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«با ۱۵ اوت کارزار رستاخیز، خلق کورد از خواب مرگز هشیار شد. بدلیل اینکه گریلا نیروی بنیادین حفاظت از ارزش‌های کوردستان می‌باشد با هرگونه حملات استعمارگران و خیانتکاران روبرو می‌شود. دشمن هم می‌داند تا زمانیکه گریلا مقاومت کند، هیچ نیرویی نمی‌تواند در راهپیمایی آزادی خلق کورد جلوگیری کند.‌»

استاد دانشگاه NSW در استرالیا، دکتر ویکچی سَنتاس در مراسم جشن ۱۵ اوت مشارکت و سخنرانی کرد. دکتر ویکچی سنتاس با گفتن‌: ‌«رفقای عزیز، من بسیار خوشحالم که این غروب همراه شما هستم» سخنان خود را آغاز کرد و چنین ادامه داد‌: ‌«این ۲۰ سال است که من از نزدیک مبارزه آزادی کورد را دنبال می‌کنم و با سرافرازی از این مبارزه پشتیبانی می‌کنم. برای اینکه پ‌ک‌ک از لیست سازمان‌های تروریستی در استرالیا،‌ اروپا و انگلستان بیرون آورده شود به شیوه‌ای فعالانه در کمپین‌های سیاسی مشارکت کردم. من یک طرفدار قوی جنبش آزادی کورد هستم. من بر این باورم که پروژه کنفدرالیسم دمکراتیک که از سوی عبدالله اوجالان توسعه داده شده است، برای آزادی انسانیت بسیار مهم است.»

پس از اجرای اشعار، هوزان خانمیر و اوزگور آردِل بروی صحنه رفتند و آهنگ‌های خود را اجرا کردند. هنرمند مهمان،‌ سِیدا پَرینجَک با کنسرت موزیک خود لحظاتی با جوش و خروش را برای مشارکت کنندگان به ارمغان آورد. این مراسم جشن با انجام رقص و پایکوبی به پایان رسید.