تصویر

جشن دوازدهمین سال انقلاب در شهرهای اروپایی برگزار شد

کوردستانیان مقیم پاریس، مارسی و هامبورگ دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا را جشن گرفتند.

به مناسبت دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا در ۱۹ جولای، روز گذشته جشن‌هایی در شهر مارسی و پاریس پایتخت فرانسه و در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد.

پاریس/اَورِی

جشنی در پاریس، پایتخت فرانسه با پیشاهنگی مرکز جامعه دموکراتیک کورد اوری برگزار شد. میدان جشن با پرچم‌های ی‌پ‌گ و ی‌پ‌ژ، پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و بادکنک‌های سبز، قرمز و زرد تزئین شده بود.

این جشن با یک دقیقه احترام به شهدای روژاوا، به یاد همه شهدای کوردستان و شهدای انقلاب جهانی آغاز شد.

در این مراسم، هنرمندان سرودهای انقلابی خواندند و شعارهای «زنده باد انقلاب روژاوا» ، «زنده باد ی‌پ‌گ» ، «زنده باد ی‌پ‌»» و «زنده باد رهبر آپو» سر داده شد.

پس از رقص، مراد جیلان، عضو دیوان کنگره جوامع دموکراتیک کوردستانیان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-اروپا) سخنرانی کرد. جیلان از شهدای انقلاب روژاوا با احترام و سپاس یاد کرد و گفت که انقلاب به یُمن کار شهدا ایجاد شد.

پس از سخنرانی جیلان، برنامه تا پاسی از شب با سرود و موسیقی انقلابی ادامه یافت.

مارسی

دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا با تجمع و رقص در پارک Bel de Moi با پیشاهنگی ت‌ج‌ش و تِکوژن در مارسی فرانسه برگزار شد.

در محل برگزاری این جشن، پوسترهایی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، پرچم‌های ی‌پ‌گ/ی‌پ‌ژ و بنرهایی با مضمون «بستن حریم هوایی شمال و شرق سوریه به روی دولت اشغالگر ترکیه» نصب شده بود.

یک گروه انترناسیونال همچنین بروشورها و کتاب‌های عبدالله اوجالان را توزیع کرد.

آیسل بینگول، رئیس مشترک مرکز جامعه دموکراتیک کورد در مارسی سخنرانی کرد و انقلاب روژاوا را تبریک گفت.

آیسل بینگول گفت: «ایده‌های رهبر آپو اکنون در روژاوا زنده است. آنها قبلاً به انقلاب روژاوا می‌گفتند 'حتی یک سال هم نمی‌تواند دوام بیاورد' ، اما اکنون وارد دوازدهمین سال خود شده است. ما باید برای شکستن انزوای رهبر آپو هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.»

آیسل بینگول خواستار شرکت در راهپیمایی و تجمعی که امروز در کنابیر علیه اشغالگری و خیانت برگزار می‌شود، شد.

 

دراگوینان

در شهر دراگوینان فرانسه، جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش) به مناسبت دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا راهپیمایی برگزار کرد. در این راهپیمایی، تلاش‌های دولت فاشیستی آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان محکوم شد. راهپیمایی جوانان از مقابل لاپست آغاز شد و تا ساختمان فرمانداری ادامه یافت.

جوانان با درود به انقلاب روژاوا، شعارهای «زنده باد رهبر آپو» ، «زنده باد مقاومت روژاوا» ، «زاپ، آواشین، متینا - زنده باد مقاومت گریلا» و «کوردستان گورستان فاشیست‌ها» سر دادند. در این راهپیمایی مشعل‌ها و بنرهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمل و از پرچم بزرگ پ‌ک‌ک رونمایی شد.

شاهین گابار پس از یک دقیقه احترام به یاد و خاطره شهدای انقلاب به نمایندگی از شورای جوانان سخنرانی کرد. گابار گفت: « ۱۲ سال از انقلاب روژاوا می‌گذرد. ​​انقلاب روژاوا انقلاب زنان است. در نتیجه تلاش‌های بزرگ رهبر ما روژاوا به این مرحله رسیده است. تا زمانی که رهبر عبدالله اوجالان آزادی جسمانی خود را به دست نیاورد ما سیاست‌های پلید آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ را محکوم می‌کنیم. ما اجازه نمی‌دهیم علیه رهبرمان معامله کنند.»

گابار به حملات اشغالگرانه دولت ترکیه پرداخت و گفت: « امروز دولت اشغالگر ترکیه با حزب دمکرات کوردستان خائن در باشور کوردستان متحد می‌شود و حملات اشغالگرانه را در باشور انجام می‌دهد و گریلاهای قهرمان در زاپ، آوشین و متینا با دشمن فاشیست روبرو شده و مقاومت می‌کنند. خلق ما باید در برابر خیانت موضع بگیرند.

برلین

در برلین، پایتخت آلمان، اعضای ت‌ج‌ش و انترناسیونالیست‌های جوان، در سالگرد انقلاب روژاوا، برای جلب توجه‌ها به مبارزه گریلا علیه تلاش‌های اشغالگرانه دولت ترکیه و نشان دادن اعتراض خود به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راهپیمایی کردند.

جوانان در خیابان‌های برلین خواستار آزادی و عدالت شدند و بر اهمیت حفاظت از دستاوردهای انقلاب روژاوا تاکید کردند.

در پایان راهپیمایی، پلیس خیابان‌ها را بسته و به جوانان حمله کرد. جوانان با وجود موانع پلیس به کنش خود ادامه دادند.

هامبورگ

در شهر هامبورگ آلمان، اعضای جوان ت‌ج‌ش و تکوژن و انترناسیونالیست‌های جوان به مناسبت دوازدهمین سال انقلاب روژاوا کنشی مشترک برگزار کردند. جوانان راهپیمایی کردند و سپس دور هم جمع شدند و جشن گرفتند.

احمد تکتاش به نمایندگی از جوانان بیانیه‌ای را خواند. در این بیانیه آمده است که انقلاب روژاوا همه مردم خاورمیانه را حول ملت دموکراتیک گرد هم آورد و مبارزه مشترکی را ایجاد کرد. همچنین اعلام شد که هزاران قهرمان برای این انقلاب به شهادت رسیدند و گفته شد: «اینترناسیونالیست ها و انقلابیون از سراسر جهان بدن خود را سپر کرده و در انقلاب روژاوا شرکت کردند. این یک انقلاب انسانی است.»

در این بیانیه همچنین آمده است که وضعیت انقلاب روژاوا باید به رسمیت شناخته شود.

پس از اعلام این بیانیه ، جوانان تصویری از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و نقاشی‌هایی به نمایندگی از زنان مبارز انقلاب روژاوا بر روی دیوار نقاشی کردند.

سپس جوانان راهپیمایی کردند و با سردادن شعارهای «زنده باد رهبر آپو»، «ژن ژیان آزادی» و «زنده باد مقاومت روژاوا» به جشن پایان دادند.