جشنواره کوچه‌ها در وین به پایان رسید

در وین ۲ روز قبل برای ۱۲مین سالگرد انقلاب روژاوا،‌ جشنواره کوچه‌ها برگزار شده و امروز به پایان رسید.

در پایتخت اتریش شهر وین، به مناسبت ۱۲مین سالگرد انقلاب روژاوا جشنواره ۲ روزه کوچه‌ها بزگرار شد، که امروز به پایان رسید. حزب اتحاد دمکراتیک ‌(پ‌ی‌د)، ‌جامعه اسلامی کوردستان ‌‌‌‌‌‌‌(ج‌ی‌ک)، فدراسیون علویان دمکراتیک ‌‌(FEDA)، اتحاد دانشجویان کوردستان ‌‌‌‌‌‌‌(ی‌خ‌ک)، مجلس زنان اتریش، گروه‌های ارمنی و انترناسیونالیست‌های بسیاری با برپایی غرفه از این جشنواره حمایت و در آن شرکت کردند.

دومین روز این جشنواره در Resselpark برگزار شد و تا به ساعات شب ادامه پیدا کرد. به عنوان نهاد Feykomê بیانیه داده شد و درباره انقلاب روژاوا این موارد بیان شدند‌: ‌«۱۲ سال قبل در ماه جولای سال ۲۰۱۲ دروژاوا انقلاب رادیکال-دمکراتیک زنان آغاز شد. از آن زمان به بعد، از این انقلاب در مقابل نیروهای مرتجع داعش و نیروهای اشغالگری به مثابه دولت ترکیه که از سوی دوئل ناتو پشتیبانی می‌شوند، محافظت می‌شود. انقلاب زنان در روژاوا یک مثال بی‌همتا و الهام مبارزه برابری و آزادی است. زنان نه تنها علیه ظلم و خشونت مبارزه می‌کنند، بلکه در عین حال برای ایجاد جامعه‌ای برابرانه جنسیتی و دمکراسی نیز مبارزه می‌کنند. ما از روح مبارزه خلق در روژاوا الهام می‌گیریم.‌»

در این جشنواره پوسترها و تصاویر شهدای شمال و شرق سوریه به دیوارها نصب شده بود و غرفه‌های کتب رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برپا شد.

مراسم جشن تا پاسی از شب با رقص و پایکوبی ادامه داشت.