جوانان کاتالونیا همه را به صیانت از کارزار عبدالله اوجالان فراخواندند

سازمان جوانان آزادیخواه کاتالونیا (BATZAC) از کارمندان و فعالان خود دعوت کرد تا به کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» بپیوندند و از آن صیانت کنند.

باتزاک که به دلیل ساختار آنارشیستی ضد سرمایه‌داری خود که به طور فعال در کاتالونیا فعالیت می‌کند، شناخته شده است، در مورد مرحله دوم کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل مسالمت‌آمیز برای مسئله کورد» به کل ساختار سازمانی خود فراخوان داد.

باتزاک در فراخوانی که در حساب‌های رسانه‌های مجازی خود منتشر کرد، اعلام نمود که از کارزار بین‌المللی که برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راه‌اندازی شده است، حمایت کرده و در آن شرکت می‌کنند.

باتزاک با بیان اینکه می‌خواهند واکنش عمیق خود را نسبت به جنبش آزادی کوردستان و اسارت رهبر آن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که به مدت ۲۵ سال در دستان دولت ترکیه گروگان است ابراز کنند، خاطرنشان کرد که شرایط تداوم اسارت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان غیرقابل قبول است.

باتزاک در واکنش به اینکه سکوت مقامات بین‌المللی در برابر دولت ترکیه نشان می‌دهد که آنها در این جنایت شریک هستند، افزود: «عبدالله اوجالان که در زندان امرالی به حبس ابد محکوم شده است، در انزوای مطلق قرار دارد که شکل دیگری از شکنجه است. او نمی‌تواند با وکلایش ارتباط برقرار کند، نمی‌تواند با اقوام، دوستان و رفقای خود ملاقات کند و سه سال است که هیچ نشانی از زنده‌بودنش وجود ندارد.»

در ادامه این فراخوان با اشاره به پارادایم کنفدرالیسم دموکراتیک که در روژاوا شکوفا شد، چنین آمده است: «نمونه‌هایی مانند انقلاب روژاوا در شمال سوریه نشان‌دهنده قدرت مردم کورد و اعتقاد آنها به کنفدرالیسم دموکراتیک است، مدلی ضد دولتی، غیرمتمرکز، ضد سرمایه‌داری و ضد پدرسالاری پیشنهاد شده توسط عبدالله اوجالان است. بنابراین، زندانی شدن او به معنای اراده برای به دام انداختن ایدئولوژی مخالف یک ملت است. زمانی که عبدالله اوجالان از آزادی مشارکت در روند سیاسی برای حل مسئله کورد برخوردار باشد و به توسعه ایده‌های خود ادامه دهد، نتیجه می‌تواند آزادی و صلح بیشتر برای همه ما باشد.»

باتزاک به کل ساختار سازمانی و فعالان خود فراخوان داد: «به عنوان آنارشیست‌های جوان، پیشنهادات آزادی‌بخش برای خودمدیریتی کوردها را پذیرفته و سلب آزادی از هر کسی که می‌جنگد و مقاومت می‌کند را رد می‌کنیم. به همین دلیل، ما با مطالبه آزادی رهبر کورد به کارزار می‌پیوندیم و از رفقای خود در سرزمین‌هایمان به همبستگی فعال با کوردستان و کارزار بین ۱ تا ۱۰ اکتبر دعوت می‌کنیم.»

باتزاک، که نام اصلی آن Batzac-Joventuts Llibertaries است، یک سازمان جوانان ضد سرمایه‌داری و آنارشیستی است که در کاتالونیا فعالیت می‌کند. باتزاک که ساختار سازمانی مؤثری دارد، در همبستگی با مردم کورد، با مشارکت در جنبش‌های فمینیستی و کمپین‌های ضد فاشیستی، کنش‌های فعالی را انجام می‌دهد.