تصویر

کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان» به موضوع روز کنفرانس SNP مبدل شد

اسکاتلندی‌ها در کنفرانس سالانه SNP به غرفه ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان» علاقه بسیاری نشان دادند. عضو کمیته مدیریت مرکزی SNP، کریس اِستِفِنس گفت‌:‌ ‌«‌برای پیروز شدن این کارزار به کار و کنش خواهیم پرداخت.»

کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان»

کنفرانس حزب ملی اسکاتلند ‌(SNP) ، در سالن کنفرانس ادینبورگ برگزار شد. کنفرانس امسال در میان روزهای ۳۰ اوت و ۱ سپتامبر برگزار شده و نمایندگان اسکاتلندی پارلمان، کنشگران سندیکا، روزنامه‌نگاران، اعضای مجلس و نماینده سازمان‌های جامعه مدنی نیز گرد هم آمدند.

نماینده امور خارجه مجلس خلق کورد در بریتانیا، مجلس خلق کورد در اسکاتلند و نمایندگان کنگره استار در اروپا به عنوان ‌کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» به عنوان مهمان در این کنفرانس شرکت کرده بودند.

کوردها در رابطه با این کارزار در سالن این کنفرانس یک غرفه برپا کردند. به همراه مانیفست‌ ‌«جامعه‌شناسی آزادی» رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، بروشورها و اطلاعیه‌های درباره ۲۶ سال اسیرگرفتن و انزوای تحمیلی ۴ سال اخیر از این غرفه توزیع شدند. آکادمیسین‌، نویسنده، هنرمند و نمایندگان پارلمان در این کنفرانس مشارکت کردند و و علاقه زیادی نسبت به غرفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نشان دادند.

ریاست مشترک مجلس خلق کورد، تورکان بوداک،‌ نماینده روابط امور خارجه، عگید کاراتاش، نماینده کنگره استار اروپا، روشاه شیخو و نمایندگان مجلس خلق کورد در اسکاتلند از این غرفه استقبال کردند. نمایندگان کورد  مسئله تاریخی کورد، پارادایم دمکراتیکی که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در امرالی توسعه داده و چگونگی تاثیرگذاری آن بر روژاوا و سراسر جهان را بیان کردند.

اسکاتلندی‌ها که از این غرفه دیدار کردند، متحیر بودن خود از از ایدئولوژی آزادی زنان از سوی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ارائه شده است را بیان کردند.

معاون نخست وزیر اسکاتلند نیز از این غرفه بازدید کرد

معاون نخست وزیر اسکاتلند، کاته فوربس از غرفه ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان» دیدار کرد و حمایت خود از آن را نشان داد. در آنجا نمایندگان کوردها، وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یک جلد از مانیفست ‌«جامعه‌شناسی آزادی» را به کاته فوربس هدیه دادند. کاته فوربس خوشحالی خود از دریافت این هدیه را بیان کرد و در کنفرانس جای گرفت.

استیفنس‌: آزادی عبدالله اوجالان یک الزام است

عضو کمیته مدیریت مرکزی SNP، کریس استیفنس که از این غرفه دیدار کرده بود، اعلام کرد، بدلیل اینکه نمایندگان خلق کورد در این کنفرانس جای گرفته‌اند، بسیار خوشحال است و بیان کرد که خلق بریتانیا سال‌هاست از خلق کورد پشتیبانی می‌کنند و گفت که آنان کار و کنش‌های محلی و ملی را همراه هم انجام می‌دهند.

استیفنس اشاره داشت که مبارزه خلق کورد به حق و مشروع می‌باشد و توجه‌ها را به اهمیت جنبش آزادی و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت. استیفنس گفت که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آنان بیش از پیش کار، اقدامات و مبارزه‌ای افزون‌تر انجام خواهند داد تا خلق کورد به حیاتی آرام دست یابند و برای اینکه نماینده و وکلای حزب وی بصورتی فعال در این کارزار آزادی مشارکت کنند، آنان بیش از پیش کار و کنش‌های وسیع‌تری را انجام دهند.

زنان استکاتلندی علاقه‌ای بسیار نشان دادند

نمایندگان زن جنبش اروپا که علیه سیاست‌های برگزیت بریتانیا، مبارزه‌ای فعالانه انجام می‌دهند نیز از این غرفه دیدار کردند و پیام همبستگی دادند. زنان اسکاتلندی به مبارزه علیه داعش در روژاوا که به پیشاهنگی زنان کورد انجام شد، درود فرستادند و اعلام کردند که انقلاب زنان در آنان هیجان بسیاری ایجاد کرده است.

نماینده امور خارجه مجلس خلق کورد در بریتانیا، عگید کاراتاش با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد. کاراتاش، اعلام کرد که خلق کورد به پیشاهنگی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در جستجوهای ۵۰ ساله خود برای حقیقت، رهیافتی که به عنوان مدل دمکراسی رادیکال می‌باشد، را در نظر دارد.