تصویر

خلق کورد و دیگر خلق‌ها در سیدنی گردهم آمدند

به مناسبت ‌«روزجهانی مفقودین ناپدیدسازی اجباری» که در سال ۲۰۱۱ از سوی سازمان ملل متحد اعلام شده است، کوردها و نماینده‌ دیگر خلق‌ها در شهر سیدنی استرالیا گردهم آمدند.

در این کنش از سوی حزب سبزها برگزار شد، کنشگران کورد، باسک، شیلی، بنگلادش، مردمان لائو از اندونزی و شیخ از هند نیز در این کنش شرکت کردند.

سناتور حزب سبزها، دیوید شوبردیگ در این کنش سخنرانی کرد و اشاره داشت که آنان از مبارزه خلق کورد و مبارزه دیگر خلق‌ها حمایت می‌کنند.

نمایندگان اجتماعی که پس از نماینده پارلمان از حزب سبزها، دکتر آماندا چون حق سخنرانی خواستند، یاد مفقودین ناپدیدسازی‌های اجباری را که در کشورها و مبارزه‌هایشان به وجود آمده بود و وضعیت موجود در اینباره را به اشتراک گذاشتند.

نامزد مجلس شهرداری‌ بالماین از حزب سبزها، عصمت تاشتان نیز در سخنرانی خود توجه‌ها را به مفقودین ناپدیدسازی اجباری در کوردستان توسط دولت معطوف داشت.

تاشتان خاطرنشان کرد که در سال‌های ۱۹۹۰ هزاران روستای کوردها آتش زده شده و بیش از ۱۷ هزار کورد توسط دولت ترکیه ربوده شده و با شکنجه به قتل رسیدند. تاشتان یادآوری کرد که مادران شنبه ۳۰ سال است بدنبال سرنوشت مفقودین‌شان می‌گردند و این جنایت غیر انسانی هنوز هم ادامه دارد.

تاشتان توجه‌ها را به  انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت و گفت‌: ‌«طی۳سال اخیر اجازه داده نمی‌شود که خانواده‌ها و وکلا با او ملاقات کنند و از وی هیچ آگاهی دریافت نمی‌شود. خلق کورد علیه تمام این دردها و بی‌عدالتی‌ها مبارزه می‌کند.‌»