ک‌ج‌دک-اروپا: انقلاب روژاوا نقطه عطف قرن بیست و یکم است

ک‌ج‌دک-اروپا با ادای احترام به انقلاب روژاوا به مناسبت دوازدهمین سالگرد آن، فراخوان «با ادامه مبارزه مصمم علیه دولت نسل‌کش ترکیه و خیانت همدستی، از انقلاب روژاوا صیانت کنیم.» داد.

کنگره جوامع دموکراتیک کوردستان در اروپا به مناسبت دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا بیانیه کتبی صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «قیام حماسی مقاومت کوبانی با انقلاب آزادی روژاوا در ۱۹ جولای ۲۰۱۲ تاج گذاری شد. انقلاب روژاوا، در حالیکه قیام زنان در برابر ارتجاع قرون وسطایی پیروز شد، نقطه عطف بزرگ قرن بیست و یکم است.»

با اشاره به اینکه انقلاب به راحتی به پیروزی نرسید، جملات زیر در بیانیه آمده است. «انقلاب روژاوا یک انقلاب دموکراتیک-اجتماعی به رهبری زنان است که به طور بنیادی بر موازنه‌ها در خاورمیانه تأثیر می‌گذارد و بذر وحدت دموکراتیک و خواهری-برادری بین مردم را می‌کارد. انقلابی که همه مردم خاورمیانه اعم از کورد، عرب، آشوری-سریانی، ترکمن، ارمنی را حول یک ملت دموکراتیک و علیه ارتجاع متحد می‌کند و آنها را در مبارزه مشترک می‌کند.

این انقلاب به راحتی به پیروزی نرسید. هزاران مرد، زن و سالخورده قهرمان در راه آن به شهادت رسیدند. انقلاب روژاوا با پرداخت بهای گزاف با قیام حماسی مقاومت کوبانی که نماینده اراده بشریت بود به پیروزی رسید. این انقلاب آزادیخواهانه عصر ما بوده است که با ایستادگی در برابر حملات غیرانسانی دولت نسل‌کش ترکیه و همه نیروهای ارتجاعی به پیروزی رسیده است.

انقلاب روژاوا یک انقلاب انسانی است که در آن انترناسیونالیست‌ها و انقلابیون ترکیه از سراسر جهان با سپر کردن بدن خود شرکت کردند، بهای آن را پرداختند، شهید و مجروح شدند. انقلاب بزرگ آزادی روژاوا، که در آن تبهکاران وحشی داعش که به درد سر بشریت مبدل کرده بودند، با اراده زنان شکست خوردند و دفع شدند. انقلاب ملت دموکراتیک که هوس‌های بسیاری از دولت‌های مرتجع مانند دیکتاتور اردوغان را خنثی کرده است.

انقلاب روژاوا، انقلاب زنان است که فلسفه رهبر آپو در جغرافیای خاورمیانه تجسم پیدا کرده است. شاید برای اولین بار در تاریخ، یک انقلاب اجتماعی مردمی اکولوژیک و دموکراتیک ایجاد شد که در آن زنان هم رهبری کردند و هم مستقیماً در ساخت آن مشارکت داشتند. تا آنجا که این تجربه تحت رهبری زنان همچنان الهام‌بخش زنان و بشریت در سراسر جهان است.

از این رو می‌خواهند این انقلاب که دوازدهمین سال خود را پشت‌سر می‌گذراند را توسط این همه نیروهای ارتجاعی محاصره و نابود شود. این انقلاب همچنان با تحریکات، حملات، تهدیدها و اقدامات بزرگی مواجه است که در حقوق و عدالت بین‌المللی جایی ندارد. حملات اشغالگری و الحاقی که دست در دست هم با خیانت همدستی در باشور انجام شد، دقیقاً برای جلوگیری از سرایت این انقلاب به سراسر جغرافیا است.

امری ضروریست که هم برای بقای انقلاب روژاوا و هم برای تداوم بودن امیدی برای بشریت، به رسمیت شناختن موقعیت آن اکنون به یک اولویت تبدیل شده است. برای بقای انقلاب بشریت روژاوا، باید آن را به صورت یک دایره احاطه کنیم و با ترویج بیشتر آن در عرصه بین‌المللی، برای کسب جایگاه و موقعیت آن مبارزه کنیم.

به عنوان ک‌ج‌دک-اروپا، ما به این انقلاب بزرگ بشریت که وارد دوازدهمین سال خود می‌شود، درود می‌فرستیم و از مردم می‌خواهیم که برای ادامه کار در این مسیر در همه جا در اروپا، استرالیا، کانادا، بسیج شوند تا اداره خودمدیریتی آزادی‌خواه به موقعیت دست یابد. بیایید با ادامه مبارزه مصمم علیه دولت نسل‌کش ترکیه و خیانت همدستی، از انقلاب روژاوا صیانت کنیم.»