تصویر

ک‌ج‌د‌ک-اروپا: برای شکستن سیاست‌های نسل‌کشی در کنش‌ها شرکت کنید!

ک‌ج‌د‌ک-اروپا و ت‌ژک-اروپا اعلام کردند که مجموعه‌ای از کنش‌ها بین ۱ اکتبر تا ۱۶ نوامبر برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل دموکراتیک مسئله کورد برگزار می‌شود و همه را به شرکت در راهپیمایی بزرگ که در ۱۶ نوامبر در کلن برگزار می‌شود، دعوت کرد.

فراخوان برای راهپیمایی

ک‌ج‌د‌ک-اروپا در بیانیه خود به نمایندگی از همه نهادهای اروپایی، کنش‌ها و مراسم‌هایی را که بین ۱ اکتبر تا ۱۶ نوامبر برای تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد از طریق ابزارهای دموکراتیک برگزار می‌شود، اعلام کرد.

نمایندگان نهادهای کوردها با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری راهپیمایی بزرگ در شهر کلن آلمان در روز ۱۶ نوامبر شدند. اَنگین سَوَر، رئیس مشترک ک‌ج‌د‌ک-اروپا طی بیانیه‌ای اظهار داشت که مردم کورد باید زندگی عادی و روزمره را متوقف کنند، وی گفت: «ما به عنوان ک‌ج‌د‌ک-اروپا همه مردم‌مان را فرامی‌خوانیم. انزوای تحمیلی بر رهبر آپو از ۲۵ سال گذشته ادامه دارد و بیش از ۴۲ ماه است که هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دسترس نیست. در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳، دوستان خلق کورد کارزار «آزادی برای رهبر آپو، راه حل دموکراتیک برای مسئله کورد» را راه‌اندازی کردند. به همین دلیل باید هر روز در حال کنش و فعالیت باشیم. نیروهایی که توطئه بین‌المللی را انجام دادند و در این توطئه شرکت کردند باید بدانند که کوردها دیگر صبر ندارند.

کوردها برای تحقق آزادی جسمانی رهبر آپو حاضرند بهای آنرا بپردازند. هدف اصلی ما برای سال ۲۰۲۵ آزادی رهبر آپو است. بنابراین باید با روحیه بسیج در هر کنشی که در روزهای آینده هم به رهبری دوستان خلق کورد و هم به رهبری جنبش جوانان و زنان انجام می‌شود، شرکت کنیم. سالگرد ممنوعیت جنبش آزادی نزدیک است. ما باید هم برای شکستن انزوا و هم برای واکنش به ممنوعیت پ‌ک‌ک در ماه نوامبر موضع خود را نشان دهیم. مردم کورد می‌گویند، دیگر بس است. به همین دلیل همه باید با روحیه بسیج در این کنش‌ها شرکت کنند. زمان آزادی نزدیک است.»

مردم کورد دیگر صبر ندارند

زبیده زُمرد، رئیس مشترک ک‌ج‌د‌ک-اروپا با اشاره به اینکه اکتبر سالگرد توطئه بین‌المللی است که با خارج کردن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سوریه در ۹ اکتبر ۱۹۹۸ آغاز شد و با اشاره به کارزار ۱۰ اکتبر، گفت: «یک سال از زمان راه‌اندازی کارزار گذشته است، بسیاری از کنش‌ها، مراسم‌ها، تجمعات و فعالیت‌ها در طول سال برگزار شد. اما برای شنیدن صدای رهبر آپو و شکستن انزوا باید بیشتر مبارزه کنیم. البته روندی که در آن قرار داریم، روند دشواری است. هر چه آنها انزوا را عمیق‌تر کنند، جنگ عمیق‌تر می‌شود. انزوا و تعمیق جنگ به هم مرتبط هستند. امروز موضع مردم کورد در برابر اشغال باشور کوردستان و اشغال ۴ بخش کوردستان مهم است. به عنوان مردم کورد ساکن در اروپا و همچنین در چهار بخش کوردستان، ما به عنوان اداره ک‌ج‌د‌ک-اروپا برای مدت طولانی برای آزادی رهبر آپو و حل مسئله کورد از طریق ابزارهای دموکراتیک تلاش کرده‌ایم.

دلیل اینکه ما امروز دور هم جمع شده‌ایم، شروع ۱۶ نوامبر و تصمیم‌گیری درباره نحوه کنش‌هایمان است. ما باید از اول اکتبر تا ۱۶ نوامبر هر روز خانه به خانه با مردم خود و جامعه خود کار کنیم. ما باید در ۱۶ نوامبر زندگی را متوقف کنیم. آن روز همه باید درهای خود را قفل کنند و برای آزادی رهبر آپو و حل دموکراتیک مسئله کورد به کلن بیایند. ما انتظار داریم همه مردم ما آن روز به کلن بیایند. در ۱۶ نوامبر آسمان و زمین را می‌لرزانیم، زندگی را متوقف می‌کنیم و به اشغالگران این پیام را می‌دهیم که نمی‌توانید اراده ما را تسلیم کنید، نمی‌توانید روز به روز انزوا را عمیق‌تر کنید، نمی‌توانید قتل‌عام و اشغال را علیه مردم کورد افزایش دهید. من یک بار دیگر فراخوان خود را تکرار می‌کنم؛ ما باید هزاران نفر در ۱۶ نوامبر در کلن برای آزادی جسمانی رهبر آپو گردهم بیاییم.»

آیتن کاپلان سخنگوی ت‌ژک-اروپا با بیان اینکه با کارزار دوستان خلق کورد در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ کنش‌ها و فعالیت‌های زیادی انجام شد و این کارزار باید بیشتر گسترش یابد، گفت: «ما باید با روحیه بسیج برای شرکت در راهپیمایی در کلن در ۱۶ نوامبر که برای شکستن سیاست‌های خیانت، انزوای مطلق و نسل‌کشی علیه موجودیت خلق کورد برگزار خواهد شد، تلاش کنیم. ما انتظار داریم همه مردم ما در ۱۶ نوامبر به کلن بیایند.»