ک‌ج‌د‌ک-اروپا: بیایید برای شکستن دروازه‌های امرالی بسیج شویم

ک‌ج‌د‌ک-اروپا در بیانیه‌ای به مناسبت ۱ سپتامبر گفت: «بیایید برای شکستن دروازه‌های امرالی در روز جهانی صلح بسیج شویم.»

بیانیه‌ی ک‌ج‌دک-اروپا به مناسبت ۱ سپتامبر

کنگره جوامع دموکراتیک کوردستان در اروپا (ک‌ج‌د‌ک-اروپا) به مناسبت اول سپتامبر روز جهانی صلح بیانیه‌ای کتبی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «در بسیاری از کنش‌ها، کوردستانی‌ها در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی مسئله کورد» بسیج خواهند شد. ده‌ها هزار انسان به دلیل جنگ‌ها و کشتارهای سازماندهی شده توسط انحصارات تسلیحاتی در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند. گرسنگی، بدبختی، مشکل سرپناه و صحنه‌های غیرانسانی تجربه می‌شود. انحصارهای تسلیحاتی تمام ابزار جنگی و سلاح‌های شیمیایی خود را که خون انسان‌ها را می‌ریزد به رژیم‌های مستبد و نژادپرست می‌فروشند.»

«دولت ترکیه بزرگترین مانع زندگی مشترک و صلح است»

همچنین در این بیانیه به موارد زیر اشاره شده است:

«هر گوشه خاورمیانه به جنگ، خون و اشک تبدیل شده است. ده‌ها هزار نفر در مقابل دیدگان بشریت در فلسطین جان خود را از دست دادند. بزرگترین قربانیان جنگ کودکان، سالمندان و زنان هستند.

انحصارات جنگی همچنان از جنگ کثیف نسل‌کشی که توسط دولت ترکیه علیه کوردها و سایر خلق‌ها به راه انداخته شده است، حمایت می‌کنند. دولت فاشیست ترکیه که ۱۰۰ سال است جغرافیای ترکیه را به خون آغشته کرده و مردم و باورداشت‌ها را انکار و با آسیمیلاسیون مواجه کرده است، همچنان تنها مانع زندگی مشترک و صلح خلق‌ها است. دیکتاتور اردوغان که از این سکوت و حمایت دولت‌های حاکم دلگرم شده، به خاطر جاه‌طلبی‌های اشغالگرانه خود، تخریب طبیعت و قتل‌عام وحشیانه غیرنظامیان، بدون تمایز بین کودکان و زنان، جنگ‌های بزرگتری را در منطقه به راه انداخته است.

اردوغان و رژیم فاشیستی‌اش با گفتن "این یک تهدید امنیتی برای من است"، خودمدیریتی مردم کورد در جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنند را به عنوان مبنایی برای جاه‌طلبی‌های توسعه‌طلبانه خود قرار می‌دهند و بنابراین به انواع غارت، چپاول و وحشیگری در خاورمیانه و کوردستان ادامه می‌دهد. روزنامه‌نگاران، زن، کودکان و غیرنظامیان به عنوان هدف دولت فاشیست ترکیه در خطر نسل‌کشی قرار دارند.

دیکتاتور اردوغان تهدیدی برای صلح منطقه و جهان است. این تهدید منطقه را به سمت بی‌ثباتی می‌کشاند. با وجود تمام این واقعیت، سکوت و رویکرد دوسوگرایانه کشورهای اروپایی در خدمت جاه‌طلبی‌های توسعه‌طلبانه ترکیه در منطقه است. با این حال، مردم کورد با محافظت از انسانیت خود با سپر کردن بدن خود در برابر تبهکاران وحشی داعش که به دردسر دنیا مبدل کرده‌اند، جان خود را از دست دادند.

اگر مردم جهان، نهادها و سازمان‌های دموکراتیک و همه گروه‌های حساس علیه خطر فزاینده جنگ متحد نشوند، غیرنظامیان و مردم بی‌گناه مانند آنچه در سولینگن آلمان رخ داد در معرض تهدید زندگی خواهند کرد. بنابراین، مخالفت با جنگ، دفاع از دموکراسی و پذیرش خواسته‌های موجه مردم ستمدیده وظیفه مشترک همه است.

کوردها با مبارزه علیه ارتجاع و استعمار در منطقه خود و با طرح زندگی آزادیخواهانه، اکولوژیکی، مشترک و دموکراتیک زنان که پیشنهاد می‌کنند، بخش مهمی از مبارزه برای صلح در منطقه و جهان هستند. آنها این را به بهترین وجه در مبارزه با تبهکاران وحشی داعش نشان دادند و از کرامت انسانی محافظت کردند.

اردوغان که نتوانست در جنگ کثیفی که علیه زنان و جوانان کوردی که قهرمانانه با بربریت داعش مبارزه کردند، پیروز شود، می‌خواهد با همکاری و همراهی پ‌دک و دولت عراق به کوردستان حمله و آن را ضمیمه کند. به همین دلیل همه غیرنظامیان از جمله روزنامه‌نگاران، زنان، سالمندان و کودکان را هدف قرار داده است.

به عنوان ک‌ج‌د‌ک-اروپا، به مناسبت ۱ سپتامبر روز جهانی صلح، ما مجدداً خواستار صلح برای تمام جهان، عدم جنگ در ۱ سپتامبر، به منظور تضمین صلح و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و قتل‌عام‌ها هستیم. بیایید برای شکستن دروازه‌های امرالی در روز جهانی صلح بسیج شویم.»