ک‌ج‌دک-اروپا‌: مقاومت همه‌جانبه علیه اشغالگری

ک‌ج‌دک-اروپا گفت‌: ‌«ما علیه حملات همه‌جانبه، خیانت، همکاری و همدستی، خلق را به مقاومت همه‌جانبه فرا می‌خوانیم. در خارج از میهن در همه جا کار و کنش اعتراضی انجام دهیم.‌»

فراخوان علیه حملات اشغالگرانه ترکیه

در بیانیه مکتوب ک‌ج‌د‌ک-اروپا چنین آمده است‌‌‌‌‌‌:‌‌ ‌«ما خلق خود را فرا می‌خوانیم که برضد حملات اشغالگرانه دولت قاتل ترکیه علیه باشور کوردستان، شنگال و مناطق گریلا بسیج شوند و در همه جا کنش‌های اعتراضی انجام دهند.‌»

‌«باشور و شنگال با تهدیدی جدی روبرو هستند»

این بیانیه به مشروح زیر است‌:

‌«ائتلاف فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ که با انجام حملات همه جانبه علیه خلق کورد پیروز نشد، برای نابودکردن تمام دستاوردهای خلق کورد در جنگ‌افروزی اصرار می‌کند.

دولت قاتل ترکیه با شراکت نیروهای همکار و دوئل منطقه این جنگ را به مرحله‌ جدیدی رساند. برای همین از هرگونه تلاش‌های اخلالگرانه و فرصتی استفاده می‌کند. در این حملات که با پشتیبانی کامل حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) انجام می‌شوند، دستاوردها و آزادی خلق کورد هدف گرفته شده است.

باشور و شنگال با تهدیدی جدی روبرو هستند. دولت ترکیه می‌خواهد باشور و شنگال را اشغال کرده و الحاق کند، همچنین به مثابه عفرین، قتل‌عام صورت دهد. پ‌د‌ک به مثابه دست راست دولت ترکیه عمل می‌کند، زمینه را برای اشغالگری آماده می‌کند و برای اینکار نیز تمام امکانات خود را بسیج کرده است.‌

ارسال محموله‌های سنگین نظامی به باشور کوردستان، با پشتیبانی پ‌د‌ک همچنان ادامه دارد. پ‌د‌ک راه‌های رسمی راه را برای ارتش اشغالگر ترکیه گشوده و کنترل هرچیزی را تماما به ارتش ترکیه واگذار کرده است. دولت ترکیه با وسعت بخشیدن به حملات اشغالگری، می‌خواهد اراده باشور کوردستان را بدست بگیرد.

حکومت عراق بجای اینکه در مقابل تحمیلات دولت ترکیه موضع‌گیری کند، در سیاست‌های اشغالگرانه و قتل‌عام دولت ترکیه مشارکت می‌کند. این همکاری که آینده خلق کوردستان را تهدید می‌کند،‌ تهدیداتی جدی هستند که به نفع خلق‌های عراق نمی‌باشد.

‌«خاک باشور کوردستان و آینده خلق کورد،‌ اهداف این حملات می‌باشند»

جنبش آزادی کوردستان بیش از ۴۰ سال است که برای آینده‌ای آزادی خلق‌ما،‌ مبارزه‌ای مشروع و به حق انجام می‌دهد. چیزی که هدف گرفته می‌شود،‌ دستاوردهای خلق کوردستان و تمام ارزش‌های کوردستان می‌باشد. آینده‌ما، خاک و تاریخ‌مان هدف این حملات می‌باشند. بجای آینده‌ای آزاد، آسمیلاسیون و قتل‌عام علیه خلق به وقوع می‌پیوندد.

برای اینکه این حملات شکست داده شوند و خلق کورد در میان شرایطی آزاد زندگی کند، باید تمام خلق‌ میهن‌دوست کوردستان از تهدیدت آگاه باشند و با صیانتی شفاف و نیرومند علیه حملات قیام کنند. تنها به این شکل می‌توان حملات اشغالگرانه و قتل‌عام را شکست داد. تنها به این شیوه می‌توان از خاکی که هزاران نفر در راه آن جان خود را فدا نمودند، دفاع کرد.

‌«در هرجایی که هستید،‌ قیام کنید»

باید خلق با آگاهی از تهدیدی که افزایش می‌یابد، نتایج لازمه را بدست آورد،‌ در هرجایی که حضور دارد،‌ واکنش‌های دمکراتیک از خود نشان بدهد و به شیوه‌ای قوی علیه اشغالگری،‌ خیانت و قتل‌عام، قیام کند. باید ما واکنش و موضع خود علیه اشغالگری را در هرجای خارج از میهن در میادین فریاد بزنیم. ما علیه این حملات همه‌ جانبه‌‌، خیانت،‌ همکاری و همدستی فراخوان مقاومت همه جانبه را می‌دهیم.

براین اساس باید تمام کنش‌های توده‌ای در اروپا که آخر هفته برنامه‌ریزی خواهند شد، به وسیله‌ای برای اعتراضات مبدل شود،‌ همیشه به کار و کنش بپردازیم و علیه نسل‌کشی دولت ترکیه قیام کنیم.‌»