کنفرانس صلح و دموکراسی در برلین برگزار می‌شود

کنفرانس صلح و دموکراسی با حضور آکادمیسین‌ها، روشنفکران، نویسندگان و سیاستمداران در اول سپتامبر روز جهانی صلح در برلین برگزار می‌شود.

کنفرانس در برلین

با حضور روشنفکران، نویسندگان، آکادمیسین‌ها، روزنامه‌نگاران و سیاستمدارانی که از ترکیه به اروپا تبعید شده‌اند، کارگاه «صلح، گفتگو و دموکراسی» در دوم ژوئن برگزار شد و به عنوان بخشی از تصمیمات این کارگاه، «کنفرانس صلح و دموکراسی» در ۱ سپتامبر، روز جهانی صلح در برلین برگزار خواهد شد. یکی از آکادمیسین‌ها، دکتر هاکان آلتون در مورد این کنفرانس با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

دکتر هاکان آلتون با بیان اینکه جهان به میدان آتش تبدیل شده است، ویرانی‌ها و قتل‌عام‌ها از چهار سو ادامه دارد، گفت که به همین خاطر جان همه ما را می‌سوزاند.

دکتر هاکان آلتون گفت اگر می‌خواهند خورشید طلوع کند باید تلاش کنند و گفت: «به عنوان انسان‌های این دنیای رنگارنگ، برای اینکه بتوانیم ارزیابی کنیم که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم، این ایستگاه را به یک فروم تبدیل کردیم. آنچه که همه ما در مورد آن توافق داریم، این است که ما باید صلح را بسازیم.»

دکتر هاکان آلتون طی سخنانی به کارگاه تدارکاتی این کنفرانس توجه کرد و اظهار نمود: «یکی از گروه‌های این کارگاه در مورد انزوای غیرقانونی علیه عبدالله اوجالان بود که شرکت‌کنندگان در کارگاه به طور مفصل در مورد این موضوع بحث کردند. قبل از هر چیز این موضوع بسیار مهم است که توازن مخالف بین انزوا و دموکراسی درک شود. سیاست‌های بازداشت غیرقانونی و انزوا که به عملیات بازداشت و نابودی تبدیل شده است، به معیاری تبدیل شده و تلاش‌های دموکراسی را در هر نقطه از جهان مسدود می‌کند... قبل از هر چیز، این را باید فهمید، این مشکل قانون و دموکراسی است. برای نشان دادن این مشکل باید راه‌ها و روش‌های جدیدی پیدا کرد، زیرا این امر به مبارزه برای دموکراسی و صلح کمک می‌کند.»

دکتر هاکان آلتون در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد که کسانی که در برلین نیستند کنفرانس «ما با هم آینده را می‌سازیم» را از طریق وب سایت‌شان تماشا کنند:

https://www.youtube.com/@EffpPeaceForum

 www.forumforpeace.eu