کنفرانس یادبود حالیم دَنَر در هانوفر برگزار شد

کنفرانس یادبود حالیم دنر جوان کورد که ۳۰ سال پیش در آلمان به قتل رسید در هانوفر برگزار شد.

کنفرانسی با مضمون «مبارزات متحد» در پاویون هانوفر در روز شنبه ۲۹ ژوئن برگزار شد.

این کنفرانس به یاد حالیم دنر جوان کورد که در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۴ توسط یک افسر پلیس ویژه در اشتاینتور، هانوفر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسید، برگزار شد.

بیش از ۱۰۰ نفر در کنفرانس «مبارزات متحد» شرکت کردند و بسیاری از سازمان‌ها و ابتکارات از هانوفر و سراسر آلمان در این کنفرانس حضور داشتند.

تیم کروگر، روزنامه‌نگار و فعال در کنفرانس، وضعیت سیاسی را ارزیابی کرد.

تیم کروگر اظهار داشت که نیروهای نظام دولتی سرمایه‌داری بسیار خوب سازماندهی شده‌اند و سازماندهی نیروهای دموکراتیک و مقاومت نیز باید مؤثرتر باشد.

کروگر گفت: «به عنوان یک جامعه، ما باید مبارزات خود را متحد کنیم و یک قدرت مشترک ایجاد کنیم تا ساختاری جایگزین برای سیستم خشونت‌آمیز مدرنیته سرمایه‌داری بسازیم.»

جلسات بحث و گفتگو در این کنفرانس برگزار شد و بحث‌هایی پیرامون چهار کلمه کلیدی که زندگی‌نامه حالیم دنر را شکل دادند (شکنجه شد، فرار کرد، ممنوع شد، به قتل رسید) برگزار شد.

گروه‌های Rheinmetall Entwaffnen، Flüchtlingsrat Niedersachsen و Solinet، Rechtshilfefonds Azadî و Solikreis Bilel کار، چالش‌ها، موفقیت‌ها و تلاش‌های شبکه‌ای خود را به اشتراک گذاشتند.

نتایج کار گروهی در یک جلسه بحث و گفتگو با همه شرکت‌کنندگان ترکیب شد. آنچه اکنون برای متحد کردن مبارزات لازم است و چگونگی مبارزه با ناامیدی مورد بحث قرار گرفت.

کنفرانس با تهیه طرحی برای یک مجمع با مشارکت گسترده در سراسر هانوفر به پایان رسید. این طرح با ایده سفر هیئتی به سراسر جهان به زندانیان سیاسی غنی شد. همچنین بیان شد که مذاکرات در کمپ Rheinmetall Entwaffnen ادامه خواهد داشت.

علاوه بر این، بر اهمیت اتحاد مبارزات در خیابان‌ها تاکید شد و فراخوانی برای شرکت در مراسمی که در ۶ جولای ساعت ۱۳:۰۰در اشتاین‌پلاتز برگزار می‌شود، اعلام شد.