ک‌ن‌ک: در مقابل حملات و ترور دولت ترکیه بایستید

در سالگرد قتل دنیز جودت بلبون، ک‌ن‌ک خواستار ایستادگی در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه شد.

شورای اجرایی کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) بیانیه‌ای را به مناسبت سالگرد ترور عضو ک‌ن‌ک دنیز جودت بلبون (دنیز هِوی) منتشر کرد و یادآور شد که او در ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳ در دفتر ک‌ن‌ک در هولیر به قتل رسیده است.

در این بیانیه آمده است: «اگرچه مقامات امنیتی ابتدا اعلام کردند که قاتل دستگیر شده است، اما بعداً گفتند که او متواری شده و در اقلیم کوردستان نیست. پس از گذشت نزدیک به یک سال و پس از چندین جلسه، دادگاه جنایی هولیر سرانجام ۲ نفر را با اتهامات قتل و جاسوسی برای یک کشور بر اساس قانون ضد تروریسم، به ۲۷ سال حبس ابد محکوم کرد.

اگرچه این شروع خوبی است اما تا زمانی که قاتل اصلی دستگیر و مجازات نشود و دست سازمان‌های جاسوسی کشورهای همسایه از اقلیم کوتاه نشود، در کنگره ملی کوردستان در داخل و خارج از میهن به طور جدی روی این موارد کار خواهیم کرد. همچنین وظیفه دولت اقلیم کوردستان و نهادهای امنیتی این است که از امنیت فعالان و آزادیخواهان کوردستان محافظت کنند، قاتلان و جاسوسان را پیدا کرده و به دادگاه بکشانند.»

بیانیه ک‌ن‌ک به شرح زیر ادامه یافت:

«در زمانی که سالگرد ترور دنیز، خدمتگزار میهن، زبان و فرهنگ کوردستان را گرامی می‌داریم، کوردستان تحت اشغال و حملات پهپادی قرار دارد و تروریسم به یک پدیده عادی تبدیل شده و روزانه غیرنظامیان، زنان، کودکان و خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد. هیچ فرد آزادیخواه و مخالف اشغالگری از زندگی خود مطمئن نیست.

کنگره ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) از نهادهای رسمی عراق فدرال و اقلیم کوردستان می‌خواهد که به وظایف قانونی و حقوقی خود در قبال خاک و مردم عمل کنند و با توطئه‌های کشورهای اشغالگر همکاری نکنند و در مقابل اشغالگری بایستند.

بار دیگر روح شهید دنیز، تلاشگر جنبش آزادی، خادم فرهنگ و زبان کوردی شاد باد. مثل همیشه تا مجازات قاتلان و همدستانشان به راه تو وفادار خواهیم بود، به کار خود ادامه می‌دهیم و این آرمان را زنده نگه می‌داریم».