تصویر

کنش اعتراضی در استراسبورگ: پاسخ ما مقاومت همه‌جانبه است

به حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به باشور کوردستان در استراسبورگ اعتراض شد. در این کنش گفته شد: «پاسخ ما به حمله همه‌جانبه، مقاومت همه‌جانبه است.»

کنش‌های علیه اشغالگری در اروپا ادامه دارد

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به باشور کوردستان با حمایت پ‌دک با تجمعی در شهر استراسبورگ فرانسه مورد اعتراض قرار گرفت. این کنش که به دعوت کمون زنان زین و مرکز جامعه دمکراتیک کوردها در مقابل ایستگاه مرکزی استراسبورگ برگزار شد با یک دقیقه سکوت به منظور گرامیداشت یاد شهدای انقلاب کوردستان آغاز شد. در بیانیه‌ای که به زبان کوردی توسط سیدار آمدی، رئیس مرکز جامعه دموکراتیک کوردها در استراسبورگ و به زبان فرانسوی توسط هلنا درسیم، عضو کمون زنان زین خوانده شد، به موارد زیر اشاره شده است:

«ما از مردم خود می‌خواهیم که علیه حملات اشغالگرانه دولت نسل‌کش ترکیه علیه باشور کوردستان، شنگال و مناطق گریلایی بسیج شوند و در همه جا دست به کنش‌های اعتراضی بزنند. اتحاد فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ که در مجموع نتوانسته در حملات نابودگری علیه مردم کورد به نتیجه برسد، بر تداوم جنگ برای از بین بردن همه دستاوردهای مردم کورد اصرار دارد.

دولت نسل‌کش ترکیه با مشارکت با نیروهای همکار و کشورهای منطقه، این جنگ را وارد مرحله جدیدی کرده است. برای این منظور از تمام تلاش‌ها و فرصت‌های تحریک‌آمیز استفاده می‌شود. این حملات که با حمایت کامل پ‌دک انجام می‌شود، دستاوردها و آزادی مردم کورد را هدف قرار می‌دهد. باشور و شنگال در معرض تهدید جدی قرار دارند. دولت ترکیه می‌خواهد باشور و شنگال را اشغال و -مانند عفرین- ضمیمه و نسل‌کشی کند.

پ‌دک به معنای واقعی کلمه به عنوان شاخه‌ای از دولت ترکیه کار می‌کند و زمینه را برای اشغالگری آماده می‌کند و تمام امکانات خود را برای این امر بسیج کرده است. محموله‌های نظامی فشرده به باشور کوردستان با حمایت پ‌دک ادامه دارد. پ‌دک راه‌های رسمی را به روی ارتش اشغالگر ترکیه باز و کنترل را به طور کامل به ارتش ترکیه واگذار کرد. دولت ترکیه قصد دارد با گسترش حملات اشغالگرانه خود، اداره باشور کوردستان را به دست گیرد.

هدف، آزادی مردم کورد است

دولت عراق به جای موضع‌گیری محکم در برابر تحمیل‌های دولت ترکیه، در سیاست‌های اشغالگری و نسل‌کشی دولت ترکیه شرکت کرد. این همکاری که آینده مردم عراق را نیز تهدید می‌کند، خطری جدی است که به نفع مردم عراق نیست. آنچه در هدف است، سرزمین‌های کوردستان، آینده و آزادی مردم کورد است. جنبش آزادی کوردستان بیش از ۴۰ سال است که مبارزه‌ای عادلانه و مشروع برای آینده آزاد مردم ما به راه انداخته است. اهداف این حملات، دستاوردهای مردم کورد و همه ارزش‌های کوردستان است. هدف حملات آینده، سرزمین و تاریخ ما است.

ما خواهان مقاومت همه‌جانبه در برابر حملات هستیم

به جای آینده‌ای آزاد، به مردم کورد آسیمیلاسیون و نسل‌کشی ارائه می‌شود. برای دفع این حملات و برای اینکه مردم کورد در شرایط آزاد زندگی کنند، همه مردم میهن‌دوست ما باید از خطر آگاه باشند و با صیانت آشکار و قوی مقاومت کنند. تنها از این طریق می‌توان اشغالگری و حملات نسل‌کشی را خنثی کرد. فقط از این طریق می‌توان از سرزمین‌های ما که هزاران نفر برای آن جان باختند محافظت کرد. بیایید در هر کجای خارج از کشور که هستیم، دولت اشغالگر ترکیه را با واکنش‌های توده‌ای همه‌جانبه افشا و رسوا کنیم. مردم ما با آگاهی از پیامدهای خطر فزاینده، باید با ابراز واکنش کامل دموکراتیک خود در هر کجا که زندگی می‌کنند، با قدرت در برابر اشغال، خیانت و نسل‌کشی بایستند. ما باید واکنش و موضع خود را در برابر اشغالگری با فریاد زدن در میادین در هر کجای خارج از کشور بیان کنیم. ما خواستار مقاومت همه‌جانبه در برابر حملات همه‌جانبه و خیانت و همدستی هستیم. به این مناسبت، ما باید با تبدیل کردن تمام کنش‌های برنامه‌ریزی شده در اروپا در آخر هفته به وسیله‌ای برای اعتراضات گسترده، با انجام کنش‌های مداوم علیه نسل‌کشی دولت ترکیه بایستیم.

این بیانیه با شعارهای «اردوغان فاشیست»، «مرگ بر خیانت»، «زنده باد مقاومت گریلا»، «بدون رهبری زندگی ممکن نیست» و «زنده باد کوردستان آزاد» پایان یافت.