تصویر

کنش در کپنهاگ‌: تا زمانیکه اشغالگری و انزوای تحمیلی به پایان برسد ما مقاومت می‌کنیم

کوردستانیان و دوستانشان در کپنهاگ‌، اشغالگری و انزوای تحمیلی را محکوم کردند و پیام ‌«تا زمانیکه انزوای امرالی شکست داده شود و اشغالگری به پایان برسد ما مقاومت می‌کنیم» را دادند، همچنین در این کنش به گریلاها درود فرستاده شد.

کنش‌های اعتراضی علیه انزوای تحمیلی واشغالگری

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه و شکنجه امرالی در پایتخت دانمارک شهر کپنهاگ محکوم شد.

در این کنش به زبان دانمارکی و انگلیسی بیانیه داده شد.

در این کنش گفته شد‌: ‌«حملات علیه باشور کوردستان، نقض حقوق بین‌المللی است. باید نهادهای بین‌المللی مرتبط هرچه زودتر اقداماتی انجام دهند. باید حملات فاشیستی و اشغالگرانه که از هرگونه سلاح‌های شیمایی در آن استفاده می‌شود،‌ متوقف شود.‌‌»

‌«تا زمانیکه انزوای امرالی شکسته شود و کوردستان از اشغالگران پاکسازی شود،‌ ما مبارزه خود را گسترش خواهیم داد»

در این بیانیه این پیام نیز داده شد‌:

‌‌‌‌«تا زمانیکه نظام تحمیل انزوای امرالی شکست داده شود و هر وجب از خاک کوردستان از اشغالگران پاکسازی شود، ما همراه گریلاهای خود خواهیم بود. تا زمانیکه نظام شکنجه امرالی متلاشی شود، ما مبارزه خود علیه فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ و نیروهای توطئه‌گر را گسترش خواهیم داد.

ما همدستی خیانت تبهکاران بارزانی علیه باشور کوردستان را محکوم می‌کنیم و خلق کورد و دوستانش را فرامی‌خوانیم که علیه خیانت، ‌مشارکت کنند. خیانت در نتیجه شکست خواهد خود. زیرا دینامیزم پ‌ک‌ک، خلقش می‌باشد که با دینامیک‌های داخلی خود پیشرفته و با خلق یکی شده است.

۵ سال است که هیچ آگاهی از رهبر ما گرفته نمی‌شود و این وضعیت نگرانی‌هایی برای ما به وجود می‌آورد. در این چارچوب ما نهادهای دانمارکی،‌ نهادهای بین‌المللی مرتبط با دادگاه حقوق بشر اروپا، شورای اروپا و کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) را فرامی‌خوانیم که فورا اقداماتی انجام دهند.‌»