تصویر

کنش راهپیمایی آزادی در لوزان با اشتیاقی فراوان آغاز شد

در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» به پیشاهنگی ت‌ج‌ش و تکوژن کنش راهپیمایی طولانی از شهر لوزان آغاز شد.

کنش ‌«راهپیمای طولانی»

به پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی ‌(ت‌ج‌ش) و زنان جوان انقلابی ‌(تکوژن) در شهر لوزان سوئیس در ساعات صبح راهپیمایی طولانی برگزار شد.

به عنوان ت‌ج‌ش، متن مطبوعاتی به زبان فرانسوی قرائت شد.

در این بیانیه فراخوان گسترش مبارزه داده شد.

‌«باید هر روز در میادین حضور یابیم»

در این بیانیه، انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یادآوری شده و بیان شد‌: ‌«باید جوانان کوردستان هروز در میادین حاضر باشند.»

به عنوان ی‌ژ‌ک-سوئیس، سلمان سورمه  در این بیانیه سخنرانی کرد و به جوانان درود فرستاد. سورمه فراخوان گسترش مقاومت را داد و گفت‌: ‌«امروز به مثابه‌ جوانان و زنان کورد، ما در اینجا جمع شدیم. دومین مرحله کارزار آغاز شده است. پس از روز ۱ سپتامبر، هم جنبش جوانان و هم جنبش زنان به شیوه‌ای سازماندهی شده وارد مقطع عملی کردن کار و کنش‌ها خواهند شد. هدف از این کنش‌ها که آزادی رهبری و کوردستان می‌باشد. ما امروز از اینجا به سوی ساختمان سازمان ملل متحد راهپیمایی خواهیم کرد و حسابخواهی می‌کنیم‌: چرا از رهبری‌مان هیچ اطلاعاتی دریافت نمی‌شود‌؟ ما خود علت این امر را می‌دانیم. یگانه دلیل این امر، فلسفه و مقاومت رهبر آپو است. مبارزه رهبر آپو برای انسانیت آزاد است. همه جهان آگاه است که دلیل این انزوای تحمیلی، تنها پاردایم رهبری است. در این سطح هرچه که روی دهد، ما مبارزه خود را در جنگ هستی و نیستی مسلما به پیروزی می‌رسانیم. باید تمام نهادها و دوئل مسئول، بخوبی بدانند که رهبر ما آزاد است و ما با مقاومت خود آزادی جسمانی وی نیز را محقق می‌کنیم.»

این راهپیمایی تا ۸ کیلومتر ادامه خواهد داشت، سپس با تجمعی در مقابل ساختمان سازمان ملل در مرکز شهر ژنو به پایان خوهد رسید. راهپیمایان این کنش جوانان کوردستانی و دوستان‌شان می‌باشند.