تصویر

کنش تحصن در بِرن

در کانتون برن در چارچوب کمپین ‌«پروتو خورشید» کنش تحصن انجام شد.

جنبش زنان کورد در اروپا ‌(ت‌ژک-اروپا) در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان،‌ راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» کمیپن ‌«پرتو خورشید» را آغاز کرده بود. در چارچوب این کمپین، در کانتون برن کنش تحصن برگزار شد. صدها کوردستانی و دوستان‌شان در Bahnhofplatz گردهم آمدند.

این کنش به پیشاهنگی مجلس زنان بَرژین زَندا برگزار شد. جنبش جوانان انقلابی ‌(ت‌ج‌ش) و تکوژِن، کنشگران جوانان انقلابی سوئیس و میهن‌دوستان کوردستانی در این کنش مشارکت کردند.

به عنوان مجلس زنان برژین زندا، گلستان سعدون بیانیه را قرائت کرد. گلستان سعدون یاد‌آور شد که سالگرد کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان،‌ راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» نزدیک می‌شود و بیان داشت‌: ‌‌‌«رهبری‌ما ۲۶ سال است که در زندان امرالی می‌باشد، ما نیز ۲۶ سال است که در میادین حضور داریم. تا زمانیکه رهبری‌ما آزاد شود، ما در میادین خواهیم بود. ما برخوردی معمولی،‌ سطحی یا پیش‌پا افتاده با رهبرمان‌ را قبول نمی‌کنیم. رهبری ما با مدل حیات دمکراتیک، اکولوژيک و آزادی‌خواهی زنان، امروز از سوی خلق‌ها جهان به مثابه یک فیلسوف بزرگ پذیرفته شده است. ما به مثابه زنان در همه‌جا، آزادی رهبر خود را فریاد خواهیم زد.‌»

پس از گلستان سعدون، دِلبِرین تورگوت به عنوان ت‌ج‌ش و تکوژن حق سخنرانی خواست و اعلام کرد که آنان هرگز از خط رهبر خود دست‌بردار نخواهند شد.

در پایان این کنش به عنوان مرکز جامعه کورد دمکراتیک برن، نماینده سابق ه‌د‌پ، سیاستمدار فرهاد اِنجو سخنرانی کرد. انجو یادآور شد که ۲۶ سال قبل علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یک توطئه بین‌المللی آغاز شد و درباره برهه این توطئه  اطلاعاتی را به اشتراک گذاشت.

پس از ایراد سخنرانی‌ها، بیانیه‌ای به زبان آلمانی قرائت شد. کوردستانیان پس از سخنرانی‌ها، تحصن را آغاز کردند ودر تمام طول کنش تحصن، متن‌های مطبوعاتی به زبان‌ آلمانی از سوی کنشگران در میان خلق توزیع شد.

این کنش تحصن با سردادن سرود ‌«چرخ شورش» به پایان رسید.