کنش تحصن در خیابان داونینگ علیه انزوای تحمیلی

مجلس خلق کورد در لندن علیه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، کنش تحصن ۳ روزه را انجام داد.

کنش تحصن علیه انزوای تحمیلی امرالی

مجلس خلق کورد در لندن برای معطوف داشتن توجه‌ها به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مقابل ساختمان وزارتخانه انگلیس در خیابان داونینگ، کنش تحصن ۳ روزه را آغاز کرده و اعضای جنبش جوانان انقلابی در انگلیس نیز در آن مشارکت کردند. گروهی که پرچم‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان را در دست داشتند، در آنجا یک غرفه برپا کنند. در این تحصن، پرچم‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«آزادی باری عبدالله اوجالان» که به زبان‌های بسیاری نوشته شده بود، برافراشته شده و شعارهای‌‌ «Long Live Ocalan» ،«Yesterday Mandela today Ocalan‌» و ‌«Freedom for Ocalan‌» سرداده شدند.

در زمان انجام این کنش، بروشورهایی درباره انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و نقش او در رهیافت صلح‌طلبانه مسئله کورد، در میان خلق توزیع شد.

ریاست مشترک مجلس خلق کورد، تورکان بوداک اسحاق میلانی در این کنش سخنرانی کرد. او در سخنان خود اشاره کرد که انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ کاری غیرانسانی و غیرحقوقی است و بیان کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یگانه انسانی است که برای صلح در خاورمیانه، پروژه صلح سیستماتیک و متحدانه را ارائه کرده است.

در سخنرانی‌ها ابراز شد بدلیل اینکه در برابر رژيم فاشیست ترکیه موضع‌گیری نمی‌شود،‌ جنگ در کوردستان روز به روز شدت می‌یابد. همچنین دولت انگلیس فراخوانده شد که علیه رژیم اردوغان موضعی شدید اتخاذ کند. در این سخنرانی‌ها اشاره شد که نظام تحمیل انزوا ۲۵ سال است که بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل می‌شود، ۴ سال است که هیچگونه آگاهی از او دریافت نشده و ملاقات با خانواده و وکلای او با مانع روبرو می‌شود، آنان بیان کردند که این اعمالی غیرقابل قبول می‌باشد. همچنین اعلام کردند که سکوت کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) و شورای اروپا براساس هیچکدام از مبناهای دمکراتیک و اخلاقی نمی‌باشد.

کنش تحصن در مقابل ساختمان وزارتخانه انگلیس ۳ روز در میان ساعت‌های ۱۳‌:۰۰ و ۱۷‌:۰۰ ادامه خواهد داشت.