تصویر

کنش تحصن در ژنو به ۴۳مین ماه خود رسید

کنش تحصن برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مقابل اداره سازمان‌ ملل که در ژنو آغاز شده بود، به ۴۳مین ماه خود رسید.

تحصن ژنو

در این کنش تحصن برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مورخ ۲۵ ژانویه در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو سوئیس آغاز شده بود یک راهپیمایی اعتراضی انجام شد، که در چارچوب ۱۰۱ مین سالگرد پیمان‌نامه لوزان برگزار شده بود.

در شخص ۳۳ مسافر رویاها که در نسل‌کشی پرسوس به قتل رسیدند، یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد تمام شهدا انجام شد.

به عنوان کمیته این کنش، ریاست مشترک مرکز جامعه کورد دمکراتیک در ژنو، ابراهیم یوکسل سخنرانی کرد. یوکسل توجه‌ها را به انزوای تحمیلی و اسارت ۲۵ ساله رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت.

یوکسل گفت‌: ‌«با پیمان‌نامه لوزان که ۱۰۱ سال قبل امضا شد، کوردستان را به ۴ بخش تقسیم کردند. اسیر گرفتن رهبر آپو، سیاست‌های انزوای تحمیلی و دوباره حملات اشغالگرانه علیه کوردستان و تلاش‌های الحاق کردن براساس تداوم این پیمان‌نامه کثیف می‌باشد. ما به مثابه خلق کورد در مقابل این حملات اشغالگرانه و تلاش‌های الحاق جغرافیای کوردستان در کنار مبارزه گریلا جای می‌گیریم.‌»

یوکسل اعلام کرد که کوردستانیان در ژنو در راهپیمایی‌ و تجمع اعتراضی که به مناسبت ۱۰۱مین سالگرد پیمان‌نامه لوزان در روز ۲۷ جولای برگزار خواهد شد، مشارکت خواهند کرد. پس از سخنرانی یوکسل،‌ متن بیانیه قرائت شد.