تصویر

کنشگران تحصن آزادی توطئه ۹ اکتبر را محکوم کردند

تحصن آزادی که در استراسبورگ آغاز شده است از سوی گروهی از پاریس تحویل گرفته شد. گروه پاریس، توطئه ۹ اکتبر را محکوم کرد و فراخوان صیانت از تحصن آزادی را داد.

تحصن آزادی که از سوی ابتکارعمل آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲ برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده است‌، در ۶۴۲مین خود ادامه پیدا کرد. این کنش هر هفته از سوی میهن‌دوستان کوردستانی از کشورهای مختلفی در اروپا تحویل گرفته می‌شود،‌ گروه پاریس نیز کنش این هفته را برعهده گرفت.

گروه پاریس از سلیمان کوره، علی داغ و کامیل آکاله تشکیل شده است. علی داغ توطئه ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد و گفت‌: ‌«ما به مثابه خلق کورد باید همیشه در اینجا باشیم. ما باید علیه اعمالی که برضد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان انجام می‌شود، ایستادگی کنیم.‌»

به عنوان گروهی که از پاریس آمده بود، سلیمان کوره نیز سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«۲۶ سال است که علیه رهبر ما انزوا تحمیل می‌شود و این ۴ سال است که هیچ اطلاعی از رهبر خود دریافت نمی‌کنیم. خلق کورد به همین دلیل همیشه سرپا می‌باشد. از مادران شهدا تا مادران زندانیان و مادران شنبه، خلق ما همیشه در مقابل ظلم مقاومت می‌کند. کوردستانیان باید در اروپا نیز سرپا بمانند و از تحصن برای آزادی صیانت کنند.‌»

به عنوان هیئت تدارکات کنش تحصن برای آزادی، زولفو بینگول نیز سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«اول از همه توطئه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم می‌کنم. کوردها هرگز این توطئه نپذیرفته و علیه آن‌ قیام کردند.‌»