تصویر

کنش‌های «آزادی برای عبدالله اوجالان» در سوئد

در پایتخت سوئد کوردها برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در استکهلم یک تور قایق‌ و در شهرهای هلسینبورگ و وستروس کنش‌های مختلفی برگزار شد.

این قایق که از شلوغ‌ترین کانال‌های آبی استکهلم عبور می‌کرد، با نشانه‌های پیروزی و تشویق هزاران نفر مورد استقبال قرار گرفت.

تور قایق در اطراف استکهلم به مدت چهار ساعت به طول انجامید و از سولوسن در ساعت ۱۳:۰۰ شروع شد. در جریان این کنش، بیانیه‌هایی برای مطبوعات ارائه شد و میزگردی با حضور کوردهای شرکت‌کننده برگزار شد.

منیژه ییگیت، رئیس مشترک مرکز جامعه دموکراتیک کوردها-اسکاندیناوی تاکید کرد که توطئه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باید افشا شود و کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» را که در سال ۲۰۲۳ آغاز شد، درود فرستاد.

منیژه ییگیت گفت: «ما دیگر قبول نداریم که رهبر آپو ۲۶ سال است که در اسارت است و بیش از سه سال است که هیچ ملاقاتی با او انجام نشده است، ما آزادی رهبر آپو را می‌خواهیم.»

وی همچنین از دولت سوئد، شورای اروپا، سی‌پی‌تی و سایر نهادهای بین‌المللی خواست تا برای شکستن انزوا به وظایف خود عمل کنند.

روکن کومتاش و لطیف جبه، رؤسای مشترک مرکز جامعه دموکراتیک کوردهای-استکهلم، خواستار مشارکت در کنش‌هایی شدند که در ۱ و ۱۲ اکتبر برگزار می‌شود.

کامران هِدی به نمایندگی از موسسه کوردی با بیان اینکه کنش‌های انجام شده برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ناکافی است، به بزرگی این توطئه اشاره کرد و گفت که مبارزه باید بیشتر گسترش یابد. کامران هدی همه را به سمیناری درباره ترور و انزوای رهبران کورد دعوت کرد.

نادیا کوردستانی از جنبش باشور نیز به حمایت و نقش پیشگامانه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مبارزات زنان اشاره کرد.

این کنش با پخش موسیقی، پایکوبی و شعارهای پرشور به پایان رسید.

علاوه بر این، در همان روز، در شهرهای هلسینبورگ و وستروس سوئد، به منظور افشای توطئه و درود فرستادن به کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان» کنش‌هایی برگزار شد.