تصویر

کنش‌ ‌«به تحمیل انزوا پایان بدهید، آزادی برای رهبر آپو» در شهر آتن برگزار شد

کوردستانیان که با شعار ‌«آزادی برای رهبر آپو، موقعیت سیاسی برای کوردستان» گردهم آمده بودند، اعلام کردند که آنان برای از میان برداشتن انزوای امرالی و عیله تحمیلات امتیاز خواهی،‌ بی‌وقفه در کنش‌ها حضور خواهند داشت.

کنش‌های اعتراضی علیه انزوای امرالی

کوردستانیان و دوستانشان در شهر آتن با فراخوان کنگره جامعه دمکراتیک کوردستانیان اروپا ‌‌‌(KCDK-E) برای از میان برداشتن انزوای تحمیلی و انجام کنش‌های فوری علیه اشغالگری، در مقابل پارلمان یونان گردهم آمدند و کنشی اعتراضی انجام دادند.

در این کنش‌، تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پرچم‌های حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) به همراه پلاکارت‌هایی برای محکوم کردن اشغالگری و انزوای تحمیلی برافراشته شدند.

در این کنش، حملات نظامی دولت اشغالگر ترکیه علیه خاک باشور کوردستان و انزوای تحمیلی شدت یافته بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان محکوم شد.

پس از بیانیه‌ای که به زبان انگلیسی و یونانی قرائت شد، توده خلق با سردادن شعارها، هلهله و تشویق، کنش تحصن را انجام دادند. اطلاعیه‌هایی درباره انزوای تحمیلی و حملات اشغالگرانه توزیع شدند.

کنش با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت گریلا»‌، ‌«زنده‌باد رهبر آپو»‌، ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» و ‌«دیکتاتور اردوغان» به پایان رسید.