تصویر

قتل گلستان تارا و هیرو بهاالدین محکوم شد

در آتن با برپایی تظاهراتی،‌ کشته شدن گلستان تارا و هیرو بهاالدین توسط دولت اشغالگر ترکیه محکوم شد و پیام مبارزه با نسل کشی داده شد.

کنش در آتن

کوردستانیان و دوستانشان که به فراخوان مرکز فرهنگ دموکراتیک کوردستان در میدان سینتاگما مقابل پارلمان آتن تجمع کرده بودند، قتل روزنامه‌نگاران گلستان تارا و هیرو بهاالدین و کشتار غیرنظامیان در شهر قامشلو در روژاوا توسط دولت اشغالگر ترکیه را محکوم کردند.

در این مراسم تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، پرچم های حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک‌) و همچنین تصاویر شهدای حملات اخیر را برافراشته و بیانیه‌هایی از سوی مرکز فرهنگ دموکراتیک کوردستان، ابتکار عمل خیزش روژاوا و کمیته زنان بیان شد.

عصمت آکورت به نمایندگی از مرکز فرهنگ سخنرانی کرد و گفت:

«دشمن هر کاری می‌کند تا علیه خلق کورد نسل‌کشی کند و جنبش آزادی را از بین ببرد. تلاش‌های دیپلماتیک برای توجیه این حملات نسل کشی انجام می‌شود. در شرایط فعلی با آشوب و هرج و مرج در منطقه مواجهیم. همانطور که خلق کورد در روژاوا و باشور به جایگاه سیاسی دست یافتند، همین وضعیت برای باکور و روژهلات می‌تواند صادق باشد. ما می‌توانیم دولت قاتل ترکیه و دیکتاتوری اردوغان را نابود کنیم. این با وحدت امکان پذیر است. ما باید در برابر اشغالگران، مزدوران و خیانت‌های خانواده بارزانی موضع روشنی داشته باشیم.»

آکورت در سخنان خود با بیان اینکه وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دادگاه حقوق بشر بررسی می‌شود، خواستار فعالیت و برگزاری کنش‌های مستمر به مدت ۲۰ روز، تا روز برگزاری دادگاه شد.