کُن-مَد: با روحیه وحدت میهنی بسیج شویم و از خاک کوردستان محافظت کنیم

کُن-مَد از همگان خواست تا با روحیه وحدت میهنی بسیج شوند و از خاک کوردستان در برابر اشغالگری دولت ترکیه در باشور کوردستان و حملات به مناطق گریلایی و شنگال محافظت کنند.

کنفدراسیون جوامع کوردستانی در آلمان در رابطه با حملات تجاوزکارانه دولت اشغالگر ترکیه به باشور کوردستان به ویژه مناطق گریلایی و شنگال بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «هدف از این تهاجم، اشغال و تصرف کل کوردستان است. اگرچه کشورهای منطقه و نیروهای بین المللی از این نسل کشی آگاه هستند، اما به خاطر منافع خود از آن چشم پوشی می‌کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دولت ترکیه تا کنون از هر مکانی که قبلاً اشغال کرده است عقب نشینی نکرده است؛ در عفرین، گری‌سپی و سرکانی آسمیلاسیون و نسل کشی انجام داده و آنچه متعلق به کوردها است و قدیمی‌ترین ارزش خلق‌هاست را ویران می‌کند.

باید به وضوح دید که هدف بسیار جدی و بسیار روشن ارتش اشغالگر ترکیه، اشغال منطقه و خالی کردن جغرافیای کوردستان از کوردهاست. او می‌خواهد از این راه، قتل عام خلق کورد را به پیش ببرد.»

کُن-مَد اعلام کرد که همه انسان‌های شریف جهان و در درجه اول خلق کورد و همه حامیان آزادی، باید در برابر نسل کشی کوردها که در مقابل دیدگان جهانیان انجام می‌شود، مقاومت کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: «دولت فاشیست ترکیه در صدد تخریب کوردستان، غارت طبیعت و ارتکاب جنایت علیه بشریت است.

ما به عنوان کُن-مَد از همه شوراها و اجزای فدراسیون می‌خواهیم که با روحیه وحدت میهنی علیه اشغالگری و نسل کشی بسیج شوند، به میدان بروند و با ذهنیت انقلاب روژاوا از خاک کوردستان صیانت کنند.»