کوردها به همراه دوستانشان در ده‌ها کشور تحصن خواهند کرد

ک‌ج‌د‌ک-اروپا برای مشارکت در کنش تحصن علیه انزوای امرالی، برای شکست سکوت شورای اروپا و سی‌پی‌تی که در چهارسوی جهان در روزهای ۵-۶-۷ اوت کنش‌ تحصن انجام خواهد شد‌، فراخوان داد.

کنگره جامعه دمکراتیک کوردستانیان در اروپا ‌(ک‌ج‌د‌ک-اروپا) بیانیه‌ای منتشر کرد و اعلام نمود که انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای خلق کورد یک وضعیت غیرقابل قبول است و برای کنش تحصن ۳ روزه، فراخوان مشارکت داد.

در این بیانیه گفته شده است‌: ‌«۲۵ سال است که علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، انزوا تحمیل می‌شود. کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) و شورای اروپا،‌ اطلاعات خود در رابطه با وضعیت امرالی و دلیل مانع‌تراشی برای ملاقات با رهبر آپو را آشکار نمی‌کنند.

نظام تحمیل انزوا ۲۵سال است که ادامه دارد، ۴ سال است که نمی‌گذارند از رهبر آپو اطلاعاتی گرفته شود، همچنین مانع شدن برای ملاقات با خانواده و وکلای رهبر خلق کورد دیگر وضعیتی غیرقابل قبول است.

مجازات انظباطی که به مثابه بهانه‌ای برای تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نشان داده می‌شود، بصورتی اساسی برای ممانعت از محاکمه مجدد و تضمین آزادی جسمانی او از طریق ‌«حق امید» است. این وضعیت غیرقابل قبول است. ‌«مجازات انظباطی» بی‌اساس است.

در امرالی مقاومتی بی‌نظیر ادامه دارد. این مقاومت هم در مقابل نیروهای توطئه‌گر بین‌المللی و هم در مقابل نظام نسل‌کشی دولت ترکیه می‌باشد. این مقاومت مصممانه رهبر آپو بر اساس محاکمه و محکوم کردن دولت استعمارگر و قاتل ترکیه ادامه دارد.

این مقاومت بزرگ را که رهبر آپو در امرالی ادامه می‌دهد، در سراسر جهان اشاعه یافته و گسترش می‌یابد. دولت فاشیست ترکیه بر نظام غیرحقوقی و نظام شکنجه اصرار می‌کند. خلق کورد رژیم و نظام شکنجه امرالی را مشروع نمی‌بیند و نمی‌پذیرد. برای افشا کردن نظام امرالی که با شیوه‌ای غیرحقوقی و ناعادلانه مدیریت می‌شودو برای انداختن نقاب دولت قاتل ترکیه، مبارزه ما ادامه دارد.

قبل از همه برای آنکه سی‌پی‌تی و شورای اروپا به نهادهای مرتبط فشار آورند که در مقابل انزوای تحمیلی موضع‌گیری کننند، مبارزه ما ادامه دارد. برای همین هم در اروپا، انگلیس، کانادا و استرالیا، خلق کورد به همراه دوستانش در روز ۵-۶-۷ اوت کنش تحصن انجام خواهند داد.

برای مشارکت در کنش تحصن روزهای ۵-۶-۷ اوت ما خلق و دوستانمان، زنان، جوانان، سالمندان، کودکان را فرامی‌خوانیم که به شیوه‌ای فعال در این کنش مشارکت کنند.‌»