کوردها در تظاهرات علیه نشست G7 شرکت کردند

هزاران نفر علیه اجلاس G7 که در ایتالیا برگزار شد گرد هم آمدند تا به سیاست‌های جنگی بارون‌های جنگ اعتراض کنند.

نشست G7

اتحادیه کارگری COBAS، گروه‌های دانشجویی و بسیاری از سازمان‌ها در مرکز شهر علیه اجلاس G7 که در فاسانو ایتالیا برگزار شد، تجمع کرده و اعتراض کردند.

هزاران نفر رهبران جنگی را که اجلاس G7 را برگزار کردند، محکوم کرده و فریاد زدند که در جنگی که می‌خواهند ایجاد کنند شریک نخواهند بود. اعضای کمیته کوردی نیز از این کنش حمایت کردند.

ارول آیدمیر که به نمایندگی از کوردها در این تظاهرات سخنرانی کرد. آیدمیر با اشاره به سیستم انزوای بین‌المللی که علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ایجاد شده است گفت سران جنگی G7 جهان را به سمت یک جنگ کثیف همه جانبه می‌کشانند و سیستم سرمایه‌داری که در ورطگی قرار دارد، در حال توسعه پروژه‌های جنگی جدید برای غلبه بر این است.

آیدمیر دلیل تغییر اقلیم و بدتر شدن کامل تعادل اکولوژیکی را تولید تسلیحات شیمیایی و هسته‌ای توسط این کارفرمایان جنگ دانست و تاکید کرد که این دولت‌های طرفدار جنگ اردوغان را به اهداف کثیف خود اضافه کرده و نسل‌کشی جوامع را ممکن ساخته‌اند.

آیدمیر خاطرنشان کرد که راه‌حل علیه نظام سرمایه‌داری و دولت ملت‌هایی که در جنگ آینده مسدود شده‌اند، کنفدرالیسم دموکراتیک است.

در طول راهپیمایی شعارهای «آزادی برای عبدالله اوجالان»، «آزادی برای فلسطین» و «اردوغان تروریست» سر داده شد.