تصویر

‌‌«ما برای آزادی عبدالله اوجالان سخت‌ترمبارزه خواهیم کرد‌‌»

دکتر بپه ساواری بوریولی در یک پنل در بلینزونا سخنرانی کرد و گفت: «اوجالان کاراکتر مهمی نه تنها برای کوردها، بلکه برای همه مردم است و او باید آزاد شود. ما برای این کار سخت‌تر خواهیم جنگید.»

در چارچوب مرحله دوم کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» کنش‌هایی در حال برگزاری است. در همین راستا، میزگردی در مرکز جامعه دموکراتیک کوردی تیجینو در شهر بلینزونا در کانتون تیجینو سوئیس به زبان ایتالیایی برگزار شد.

رئیس کمیته «آزادی برای عبدالله اوجالان سوییس» دکتر بپه ساواری بوریولی، رئیس انجمن فرهنگی پونتو روسو ایتالیا، روبرتو ماپلی و نماینده مرکز جامعه دموکراتیک کوردی تیجینو، احمد یامان به عنوان سخنران در این پنل شرکت کردند.

دکتر بپه ساواری بوریولی در ابتدای پنل سخنرانی کرد.

«ما سخت‌تر برای آزادی عبدالله اوجالان خواهیم جنگید»

دکتر ساواری گفت که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نه تنها برای مردم کورد بلکه برای همه مردمان رهبر مهمی است. دکتر ساواری با بیان اینکه برای موفقیت کمپین آزادی باید بیشتر تلاش کنیم، گفت: «یک سال پیش کمپین آزادی اوجالان راه اندازی شد، برای موفقیت این کمپین باید تلاش بیشتری کرد. جنگی که در خاورمیانه در حال وقوع است را دنبال می‌کنیم. تنها راه رهایی از این جنگ‌ها، پارادایم عبدالله اوجالان است. او کاراکتر مهمی نه تنها برای کوردها، بلکه برای همه مردمان است و ما برای آزادی اوسخت‌تر خواهیم جنگید.»

روبرتو ماپلی هم به اهمیت اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای خاورمیانه و اروپا اشاره کرد و گفت: «اوجالان به ما و جوامع اروپایی چیزهای زیادی آموخت.»

ماپلی عبدالله اوجالان را رهبر بزرگی توصیف کرد که آینده را به درستی پیش بینی می‌کرد و ادامه داد: «افکار اوجالان در مورد مسئله آزادی زنان بسیار مهم است. حقایق مبارزه با داعش در روژاوا باید به همه گفته شود.»

ماپلی زنان کورد را که در روژاوا مبارزه می‌کنند به عنوان الگو توصیف کرد و به اهمیت ایده‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مورد آزادی، اکولوژی و زنان اشاره کرد. ماپلی گفت: «عقاید اوجالان باید در همه جا پخش شود. انزوای طولانی مدت او باید فوراً پایان یابد. به همین دلیل افزایش سطح مبارزه مهم است.»

«ما باید تلاشی قوی انجام دهیم»

احمد یامان هم به بررسی دقیق انزوای شدید رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پرداخت.

یامان با بیان اینکه کارزار آزادی مهم است، گفت: «کمپین آزادی رهبر آپو شروع شد و یک سال را پشت سر گذاشت؛ کنش‌های مهمی انجام شد که خوب و قابل توجه است اما کافی نبود چراکه این کنش‌ها نتوانست به آزادی برسد. در سال جدید برای پیروزی کارزار، ما باید اقدامات قوی‌تری انجام دهیم.»

پس از پرسش و پاسخ، پنل با شعار «زنده باد اوجالان، زنده باد کوردستان» به پایان رسید.