تصویر

‌«ما هزاران نفر در جشنواره جنوب فرانسه گردهم می‌آییم»

جشنواره فرهنگ کورد شهید سینان درسیم چند روز دیگر در مارسی برگزار خواهند شد. کسانیکه در تدارکات این جشن شرکت کردند، فراخوان‌ ‌«ما هزاران نفر پیرامون مقاومت گریلا متحد خواهیم شد و برای آزادی رهبر آپو و کوردستان فریاد برمی‌آوریم» را دادند.

۴مین جشنواره فرهنگ کورد شهید سینان درسیم

تدارکات برگزاری ۴مین جشنواره فرهنگ کوردی شهید سینان درسیم که در روز یکشنبه در جنوب فرانسه برگزار خواهد شد، به پایان خود نزدیک می‌شود. کمیته تدارکات این جشنواره، خلق کورد و دوستان‌ این خلق را فراخواند که در این جشنواره با شعار ‌«آزادی برای رهبر آپو، موقعیت سیاسی برای کوردستان» مشارکت کنند.

کمیته همبستگی با خلق کورد، حزب کمونیست فرانسه، حزب چپ، جمعیت حقوق بشر، ‌جنبش صلح، جنبش ضد نژادپرستی، سندیکای کارگران س‌گ‌ت، حزب ضد کاپیتالیست، جمعیت آزادی و همبستگی، جنبش زنان فرانسوی، سیاستمداران، منتخبان شهرداری مارسی و مناطق توابع آن و نمایندگان بسیار دیگری در این جشنواره مشارکت خواهند کرد.

هنرمندان هوزان دیار، بَسَر شاهین، شهریبان کوردی، ابراهیم قامشلو، شیار سیپان نیز در این جشنواره بروی صحنه خواهند رفت. همچنین غرفه‌هایی برپا شده و فرهنگ کوردی معرفی خواهد شد.

نشانی محل برگزاری این جشنواره‌: Parc de la Ravelle (La Rose), Marsîlya

تاریخ‌: ۱۵ / ۰۹ / ۲۰۲۴، یکشنبه

ساعت شروع‌: ۱۲‌:۰۰

سخنگوی کمیته این جشنواره، فتحی سرحد در رابطه با تدارکات این اطلاعات را به اشتراک گذاشت‌: ‌«ما روز یکشنبه در این جشنواره گردهم می‌آییم، پیرامون مقاومت گریلا متحد شده و برای آزادی رهبر آپو و کوردستان فریاد برمی‌آوریم.‌»

سخنگوی مشترک مجلس زنان آرین میرکان، آیسَل مالازگرد نیز گفت‌: ‌«به مثابه زنان ما در این روز گردهم می‌آییم و پیشاهنگی می‌کنیم. پیرامون رهبر آپو متحد شده و با شعار آزادی برای رهبر آپو در آنجا حضور می‌یابیم.‌»

هنرمندانی که در این جشنواره مشارکت خواهند کرد، کوردهای ساکن مارسی و جنوب فرانسه را به شرکت در این جشنواره فراخواندند.

این جشنواره سراسر جنوب فرانسه را دربر می‌گیرد. کنش‌های این جشنواره با تمام نیروی خود را در شهرهای تولوس، بوردو، مونتپلیر، دراگوئیگنان، لیون، ماریگنان و آویگنون ادامه خواهد داشت.